حفاری و تکمیل 100 حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه امسال شرکت ملی حفاری

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران، از حفر و تکمیل یکصدمین حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفت‎خیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل‎خمیس گفت: با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی، خدمات جانبی و پشتیبانی شرکت، حفاری و تکمیل چاه شماره 150رگ سفید با به‎کارگیری دستگاه حفاری 63 فتح، ساعت 24 نهم آذرماه به پایان رسید و به این ترتیب، تعداد چاه‎هایی که به همت شرکت ملی حفاری ایران از ابتدای امسال تا کنون حفاری و تکمیل شده، به صد حلقه افزایش یافت.

وی با اشاره به این‎که دکل حفاری 63 فتح از جمله دستگاه‎های تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری 2 خشکی است، افزود: حفاری و تکمیل این چاه 125 روز به طول انجامید و پس از تکمیل برای بهره‎برداری در اختیار شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب قرار گرفت.

آل‎خمیس اظهار کرد: بر اساس مستندات، از ابتدای امسال تاکنون حفاری و تکمیل 40 حلقه چاه توسعه‎ای، پنج حلقه چاه توصیفی و 55 حلقه چاه تعمیری با کاربست دستگاه‎های حفاری ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور به پایان رسیده است.

به‎ گفته وی، بیشترین حجم دستگاه‎های حفاری این شرکت در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب استقرار دارند و دیگر دکل‎ها در طرح‎های توسعه‎ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت فلات قاره و نفت مناطق مرکزی مستقر هستند.

آل‎خمیس افزود: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، عملیات حفاری 2 حلقه چاه اکتشافی در استان خوزستان نیز با استفاده از دکل‎های حفاری سنگین 32 و 33 فتح آغاز شده و این پروژه با پیشرفت مناسب در حال اجراست. 

کد خبر 285970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =