تکمیل ۳ حلقه چاه نفت در موقعیت‌های عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: با تلاش کارکنان سختکوش این شرکت در پنج روز نخست فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، حفر و تکمیل سه حلقه چاه نفت در موقعیت‌های عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب محقق شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار روز شنبه (ششم فروردین‌ماه) با تبریک سال نو و عید نوروز به مجموعه کارکنان و خانواده‌های آنها گفت: تلاشگران این شرکت به‌طور شبانه‌روزی در تمامی ایام سال در اجرای برنامه‌های صنعت نفت در حال انجام وظیفه هستند که عملکرد همکاران در روزهای تعطیل سال نو بیانگر همت و تلاش بی‌وقفه آنها است.

وی با این توضیح که هم‌اکنون ۶۱ دستگاه از مجموع ۷۳ دستگاه حفاری شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور در زمینه حفر چاه‌های توسعه‌ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری و تکمیلی در مدار عملیات قرار دارند، اظهار کرد: عملیات تکمیل چاه شماره ۱۲۰ بی‌بی‌حکیمه در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در مناطق نفت‌خیز جنوب ساعت ۲۴ سه‌شنبه (دوم فروردین‌ماه) به اتمام رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: همچنین به‌وسیله دستگاه حفاری  ۸۷ فتح از مدیریت عملیات حفاری خشکی - ۳، نیمه شب (چهارم فروردین‌ماه) چاه شماره ۳۵۸ و دستگاه حفاری شماره ۴۱ فتح از مدیریت عملیات خشکی ۲ در نیمه شب پنجم فرودین‌ماه چاه ۳۰۲ در میدان نفتی گچساران تکمیل نهایی شدند.

افشار افزود: برابر اعلام مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۳ در ساعت ۶ بامداد (سوم فروردین‌ماه) دستگاه حفاری ۷۱ فتح روی چاه شماره ۳۴ در موقعیت میدان نفتی کوپال در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در مناطق نفت‌خیز جنوب مستقر شد و شروع به‌کار کرد.

وی با اشاره به اینکه این دکل از سال ۱۳۹۱ به ناوگان حفاری شرکت پیوست، اظهار کرد: دستگاه حفاری ۷۱ فتح از ابتدای راه‌اندازی تا به امروز حفاری و تکمیل ۲۰ حلقه چاه نفت را در کارنامه خود دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با قدردانی از مجموعه کارکنان عملیاتی، پشتیبانی، خدمات فنی و خدمات ویژه و... گفت: حفاری و تکمیل این چاه‌ها حاصل سعی و کوشش جمعی همه همکاران در معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف سازمان است که به‌صورت مکمل یکدیگر در اجرا و تحقق برنامه‌ها و اهداف شرکت مشارکت می‌کنند.

گفتنی است: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۷۹ حلقه چاه نفت و گاز شامل هفت حلقه توسعه‌ای/ توصیفی، پنچ حلقه اکتشافی و ۶۷ حلقه تعمیری با کاربست دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران در نقاط خشکی و دریایی استان‌های نفت‌خیز کشور حفر و تکمیل شد.

کد خبر 454906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =