توزیع گاز مایع منطقه زاهدان امسال 15 درصد افزایش یافته است

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به گزارش پایگاه خبری تابناک با عنوان «گازمایع نایاب شد، دولت سهمیه گاز مردم را کاهش داد»، تاکید کرد: توزیع گاز مایع منطقه زاهدان امسال 15 درصد افزایش یافته و علت اصلی کمبود گاز مایع، عرضه خارج از شبکه نفت سفید است.

به گزارش شانا، در متن این جوابیه آمده است: «نظر به درج گزارشی با عنوان «گاز مایع نایاب شد، دولت سهمیه گاز مردم را کاهش داد» در پایگاه خبری تابناک، به اطلاع می‌رساند هم اکنون به دلیل افزایش تولید گاز مایع در پالایشگاه‌های کشور تراز تولید و مصرف این فرآورده مثبت است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

از سوی دیگر صرفا مسئولیت تامین گاز مایع با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده و توزیع آن برعهده شرکت‌های بخش خصوصی است. بررسی آمار تحویل گاز مایع در استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد امسال به طور متوسط 15 درصد افزایش در تامین گاز مایع صورت گرفته است، به گونه‌ای که در مهرماه حدود 9 هزار تن و در آبان ماه حدود 11 هزار و 200 تن گاز مایع در منطقه زاهدان توزیع شده است، (در مجموع حدود 20 میلیون کیلوگرم گاز مایع معادل یک میلیون و 800 هزار سیلندر 11 کیلویی)، بنابراین موضوع کاهش سهمیه گاز مایع مردم به هیچ وجه مطرح نبوده و نباید علت کمبود سیلندر گاز را در این منطقه صرفا در بخش تامین جست‌وجو کرد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد به دلیل اختلاف قیمت قابل ملاحظه نرخ نفت سفید، زمینه عرضه خارج از شبکه این فرآورده رونق گرفته و باوجود آمادگی شرکت‌های توزیع‌کننده برای حمل و ذخیره‌سازی مناسب آن، کماکان شاهد برخی کمبودها در این زمینه هستیم.

با وجود این، با پیگیری‌های انجام شده و به منظور تامین نیازهای مردم، تامین و انتقال گاز از مبادی بندرعباس و اصفهان در حال انجام است و ظرفیت ایستگاه‌های ذخیره‌سازی استان تکمیل شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

کد خبر 286133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =