گازرسانی اقدامی انقلابی و جهادی است

نماینده ولی فقیه در مازندران گازرسانی را به سبب توسعه رفاه و آسایش برای مردم، اقدامی انقلابی، جهادی و زیربنایی توصیف کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با کارکنان شرکت گاز استان مازندران، گازرسانی را کاری انقلابی و جهادی دانست و گفت: نعمت گاز جزو انرژی‌های ضروری است و گازرسانی جزو باقیات و صالحات به شمار می‌آید، زیرا اقدامی ماندگار و زیربنایی است.

وی گازرسانی به روستاها و مناطق محروم را خدمتی بزرگ عنوان کرد و افزود: تهیه سوخت و نفت‌سفید در روستاها کاری سخت و مشکل است و با گازرسانی به مناطق محروم، این مشکل حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به رفع مشکل گاز با احداث خط دامغان- کیاسر - ساری - نکا، تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح، مردم با مشکلات زیادی در زمان‌ قطع گاز روبه‌رو بودند که با احداث این خط انتقال گاز، مشکل مردم برای تامین سوخت رفع شده است.

بیش از 2 هزار روستای مازندران گازرسانی شده‌اند

در این دیدار، جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: 3 هزار و ۱۰۰ روستای استان مازندران قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون 2 هزار و ۷ روستا گازرسانی شده‌اند. 

وی با بیان این‌که تا پیش از انقلاب اسلامی، یک نفر نیز در استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند نبود، اظهار کرد: اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند.

احمدپور با اشاره به اجرای گازرسانی در ۴۹۸ روستای استان، تصریح کرد: تا پایان سال آینده، همه این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و ۴۰۰ روستای باقی‌مانده نیز تا سال ۱۴۰۰ از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران طول شبکه گازرسانی این استان را 20 هزار کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: استان مازندران اکنون یک میلیون و 350 هزار مشترک گاز دارد، همچنین به سبب نصب ۷۵۰ هزار علمک و گازرسانی به 2 هزار و 7 روستا، رتبه نخست گازرسانی روستایی در کشور را از آن خود کرده است.

کد خبر 286296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =