۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
  • کد خبر: 288072
مشعل گاز 33 روستای هزار جریب مازندران روشن شد

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: مشعل گاز 33 روستای منطقه هزار جریب در شرق استان مازندران با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریالی روشن شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور با بیان اینکه تا پایان سال 98 طرح‌های گازرسانی به 152 روستای منطقه هزار جریب نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق استان به پایان می‌رسد، گفت: 33 روستای بخش هزار جریب نکا امروز با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریال گازدار شدند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 700 خانوار در این منطقه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند، ادامه داد: بر اساس برنامه، 99 روستای بخش هزار جریب در شرق استان با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال تا پایان سال آینده گازدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 100 روستای مازندران به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، اظهار کرد: 425 روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر، بخش لاریجان و کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند. اگرچه هزینه گازرسانی در این مناطق بسیار سنگین است، اما دولت مصمم است تا این انرژی پاک را به سراسر کشور برساند و طبق برنامه تا پایان سال 1400 گازرسانی در همه مناطق استان پایان می‌یابد.

احمدپور با اشاره به اینکه اکنون گاز طبیعی در لوله‌های زیرساختی استان به حد کافی وجود دارد و نیاز نیست حتی یک لیتر سوخت فسیلی در استان مازندران مصرف شود، ادامه داد: طرح گازرسانی، یک پروژه زیرساختی مهم برای توسعه رفاه و حفاظت از محیط زیست است که شرایط مناسب برای ماندگاری جنگل و محیط زیست را افزایش می‌دهد.

کد خبر 288072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =