ضرورت حضور مردم در مانورهای مدیریت بحران

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران بر ضرورت حضور مردم در مانورهای مقابله با بحران و شرایط اضطراری با هدف مدیریت بحران در کشور، تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا یوسفی‌پور، در نشست مدیریت بحران و هماهنگی با استان‌های معین که دیروز (دوشنبه، 26 آذرماه) با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سعید مؤمنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی معین برگزار شد، گفت: ایران، دارای حدود 80 تا 90 درصد حوادث غیرمترقبه است، اما در چنین کشور حادثه‌خیزی، از 100 درصد مردم، تنها 9.3 درصدشان، آمادگی مقابله با حوادث را دارند.

وی با تاکید بر این‌که مردم باید در مانورهای مقابله با بحران حضور داشته باشند تا مسئولان نیز بتوانند بحران‌ها را به روش صحیح و مناسب مدیریت کنند، اظهار کرد: برای مدیریت بحران باید دو هدف را دنبال کنیم. نخست، اقدام‌های میان‌مدت که به لحاظ زمانی و به جهت تقویت شرکت ملی گاز ایران در رویارویی با بحران‌ها و ارتقا و اصلاح سامانه‌های مدیریت بحران این شرکت، بسیار مهم هستند و دوم، اقدام‌های کوتاه‌مدت و فوری که وحدت رویه و پاسخگویی منطقی به سازمان‌های بیرونی محسوب می‌شود.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مسائل پنج‌گانه و کلان در شرکت‌های گاز استانی، گفت: علمک‌ها به عنوان آخرین بخش انشعابی به دلیل تأثیرپذیری از ضعف ابنیه مشترکان، در مقایسه با دیگر بخش‌های تجهیزات گازرسانی استحکام چندانی ندارند و آمار آسیب‌های علمک‌ها در جریان زلزله‌ حکایت از همین نکته دارد.

کد خبر 286319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =