راهکارهای وزارت نفت در زمینه عرضه گسترده‌تر نفت در بورس انرژی تصویب شد

راهکارهای وزارت نفت در زمینه عرضه گسترده‌تر نفت در بورس انرژی در نشست عصر دیروز شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی عصر دیروز (سه‌شنبه، 27 آذرماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضاییه تشکیل شد.

در این نشست بیژن زنگنه، وزیر نفت با ارائه گزارشی از اجرای مصوبه پیشین شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی درخصوص فروش نفت در بورس انرژی، راهکارهای آن وزارتخانه در زمینه عرضه گسترده‌تر نفت در بورس انرژی را مطرح کرد که به تصویب رسید.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این نشست گزارشی از اصلاحات انجام شده در پیش‌نویس بودجه سال 98 که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین شده، ارائه داد.

ویرایش تکمیل‌یافته بودجه که به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد، با توجه به پیش‌بینی درآمدها و نیاز به انضباط بودجه‌ای و کاهش هزینه‌ها تنظیم شده و بر حمایت از معیشت مردم، ارائه خدمات ضروری اجتماعی از جمله در زمینه امنیت، سلامت، آموزش و حفظ تولید و اشتغال و افزایش شفافیت تاکید دارد. این جهت‌گیری‌ها و شاخص‌های کلان بودجه 98، پس از بحث و بررسی،‌ ازسوی شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی تأیید شد.

اصلاح ساختار بودجه شامل حمایت از تولید و اشتغال، ساماندهی و هدفمندسازی یارانه‌ها، افزایش درآمدهای پایدار، اصلاح ساختاری رابطه درآمدهای نفتی و بودجه، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، تقویت نظارت و اصلاح ساختار شرکت‌های دولتی و کوچک‌سازی دولت می‌شود که تهیه برنامه اجرایی آن در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است.

 

کد خبر 286340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =