برگزاری مانور مقابله با نشت مرکاپتان در زاهدان

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، از برگزاری مانور مقابله با نشت مرکاپتان با هدف ارتقای توانمندی نیروهای امداد شرکت گاز زاهدان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا پنجابی از برگزاری مانور مقابله با نشت مرکاپتان در ایستگاه CGS زاهدان خبر داد و گفت: این مانور از سوی نیروهای امداد و تعمیرات اداره گاز ناحیه زاهدان به منظور شناسایی خطرات و وقوع حوادث احتمالی برگزار شد.

وی افزود: مانور مقابله با نشت مرکاپتان، با هدف ارتقای سطح واکنش نیروهای امداد و تعمیرات اداره گاز ناحیه زاهدان و افزایش آمادگی بیش از پیش آنان در مواقع اضطراری و بروز حوادث احتمالی، از سوی این شرکت و با مشارکت اورژانس مرکز بهداشت صنعت نفت زاهدان اجرا شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، در این مانور، آموزش‌های لازم در خصوص نشت، تماس و استشمام مرکاپتان و خطرات این ماده سمی برای سلامتی افراد و محیط زیست مطابق اطلاعات ایمنی این ماده (MSDS) و روش‌های مقابله با آن در زمان وقوع حادثه به صورت عملی ارائه شد.

پنجابی با بیان این‌که انجام این مانورها و حضور و آماده‌سازی نیروهای امداد و تعمیرات به منظور رفع موانع و مشکلات پیش رو حائز اهمیت است، تصریح کرد: برگزاری  این‌گونه مانورها، پیش‌زمینه‌ای برای رویارویی با حوادث واقعی و پیش‌بینی نشده است. 

مرکاپتان، ماده بودارکننده گاز طبیعی است که در صورت استفاده ناصحیح از گاز، این ماده سمی سبب تهدید سلامت افراد و بروز آسیب‌های مخرب زیست محیطی می‌شود.

کد خبر 286342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =