قاچاق بنزین و گازوئیل خسارت‌های بسیاری به کشور وارد کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی قاچاق را زخم مزمن کشور دانست و گفت: قاچاق در هر حوزه‌ای مانند بنزین، گازوئیل و ... خسارت‌های بسیاری به کشور می‌زند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، شامگاه سه‌شنبه (27 آذرماه) در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: زمانی که تحریم آغاز می‌شود رویکرد کشور به سمت تولید داخلی می‌رود، زیرا چاره‌ای غیر از این ندارد، البته از گذشته باید این اقدام انجام می‌شد؛ اقتصاد مقاومتی که رهبری معظم بارها اعلام و سیاست‌های آن را ابلاغ کردند برای آن بود که رویکرد تولید داخل گسترش یابد.

وی با بیان این‌که سواحل مکران که در قانون برنامه به عنوان راهبرد مطرح شده موضوع مهمی است، افزود: در کشور ما آب معضل اساسی است و استان‌های مختلف درگیر آن هستند، اما ما سواحل بسیار وسیعی داریم که با زیرساخت‌هایی نظیر آب، گاز و امکانات زیربنایی نسبتا مفید، زمینه برای سرمایه‌گذاری و زمینه برای سکنی دارند. چاره‌ای نداریم که در آینده از نظر سکونت به این سمت برویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در افق 50 ساله به دلیل مسئله آب، جابه‌جایی سکونت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: برای این موضوع باید وزارتخانه‌های نفت، صنعت و راه فکری کنند، ما نیز پیگیر قضیه هستیم، زیرا از موضوع‌های مهم کشور است. این موضوع تعداد زیادی شغل در کشور ایجاد می‌کند که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، اما می‌توان از سرمایه‌گذاری داخلی نیز استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عنوان کرد: سن میانگین ناوگان کشور بالاست و باید برای این موضوع فکری کرد. دولت با شرایطی به دنبال تغییر این وضع است که برخی به آن نقدهایی دارند. باید وزارت راه نقدها را بررسی و اشکالات را رفع کند و اگر نیاز است در قانون بودجه آورده شود.

وی به موضوع قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: قاچاق نباید وجهه شما رانندگان را خراب کند. قبول دارم کامیون شما را می‌گیرند، مصادره می‌کنند که به شما ضربه می‌خورد، اما اگر شما یک شرط را رعایت کنید آن را هم درست می‌کنیم. اگر تشکل‌ها فعال شوند و از قاچاق جلوگیری کنند ما جلو دیگر مسائل را می‌گیریم. نگذارید به حیثیت شما لطمه بخورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من تردید ندارم قاطبه شما سالم هستید و زندگی سالمی دارید، اما یک عده خلاف می‌کنند که سیستم ناچار است با آنها برخورد کند. شما از ما درخواست‌هایی داشتید که روی چشم می‌گذاریم و پیگیری می‌کنیم. ما هم از شما یک خواهش داریم، ما به تشکل‌های شما اطمینان داریم، بنابراین خود نظارت داشته باشید و از قاچاق جلوگیری کنید، زیرا این اقدام خدمت بزرگی به کشور است، اگر شما این کار را انجام دهید هر امکانی بخواهید ما از شما پشتیبانی و قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 286343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =