عملیات گازرسانی به زاهدان با جدیت ادامه دارد

سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات گازرسانی به زاهدان با جدیت ادامه دارد و ظرف دو سال و نیم آینده بقیه شهر زاهدان گازرسانی خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا پنجابی با اشاره به این که هم‌اکنون در شهر زاهدان 460 کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده که از این میزان، 290 کیلومتر گازدار شده و نزدیک به 15 هزار مصرف‌کننده گاز طبیعی داریم، افزود: پس از رسیدن گاز به شهر زاهدان در پایان سال ۹۵، پروژه‌های گازرسانی تکمیلی تعریف شده و در حال اجرا هستند.

وی با تاکید بر این که ورود گاز به استان سیستان و بلوچستان یکی از افتخارهای کشور و دولت تدبیر و امید است، گفت: بررسی گازرسانی در دیگر مناطق نشان می‌دهد که همه شهرها در روند چندساله، گام به گام و منطقه به منطقه گازدار شده‌اند و زاهدان نیز از این قاعده مستثنا نیست و حتی می‌توان گفت سرعت پروژه گازرسانی به زاهدان با توجه به اهمیتی که برای دولت داشته، بسیار خوب بوده است.

پنجابی با تاکید بر این که آمار و زمان دقیق گازرسانی به این استان و شهرها و روستاهای آن در وب‌سایت شرکت ملی گاز ایران در دسترس است، گفت: ظرف دو تا دو سال و نیم آینده، کار گازرسانی بقیه شهر زاهدان نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که گازرسانی به بقیه شهرهای استان طبق برنامه در حال انجام است، گفت: تاکنون ایرانشهر طبق برنامه گازدار شده و گازرسانی در شهر زاهدان نیز در حال تکمیل است.

سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که گازرسانی یک فرآیند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد، بلکه پروژه‌ای با زمان‌بندی خاص است، افزود: در مورد شهر زابل نیز تا زمانی که خط انتقالش مطابق با برنامه زمان‌بندی به انجام برسد، به روش سی‌ان‌جی، به‌زودی و فاز به فاز گازدار خواهد شد.

پنجابی با اشاره به این که بودجه در نظر گرفته شده کافی است و خوشبختانه مشکل بودجه وجود ندارد، گفت: این پروژه حائز اهمیت است و مسئولان کشور نیز در این باره تأکید کرده‌اند و نگاه دولت این است که هرچه زودتر این آخرین استان هم به آمار استان‌های گازدار کشور بپیوندد، بنابراین ما در بخش تأمین منابع مالی، مشکل نداریم.

وی با یادآوری این نکته که هر منطقه‌ای که بر اساس این برنامه لوله‌گذاری شود، متقاضیان به شرکت مراجعه کرده و مشترک گاز طبیعی خواهند شد، ضمن این که ما نمی‌توانیم مثلا وقتی از غرب آغاز کرده‌ایم، به یکباره سراغ شرق برویم! بلکه باید بر اساس برنامه پیش برویم، افزود: با برنامه زمان‌بندی و در نظر گرفتن موانع احتمالی اجرایی، ممکن است تغییراتی در پروژه صورت گیرد سپس پروژه اجرایی شود که به همین دلیل، زمان‌بر خواهد بود.

پنجابی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران متولی شبکه‌گذاری و انتقال گاز به داخل لوله‌ها برای رسیدن به منازل، در سطح شهر است و همسو با اهداف مسئولیت اجتماعی خود، اقدام‌های مؤثر بسیاری را در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و استفاده بهینه و ایمن از گاز طبیعی اجرا می‌کند.

وی با بیان این که هم‌اکنون دو پروژه، یکی در بخش مرکزی زاهدان یعنی زون‌های D3 و D7 و دیگری در بخش شمال شرقی و شرق زاهدان به وسعت تقریباً ۴۰۰ کیلومتر تعریف شده است، تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌ها، شبکه گازرسانی توسعه می‌یابد و همشهریان عزیز می‌توانند از این نعمت بهره‌مند شوند و این در حالی است که ما متناسب با پروژه، آموزش‌های لازم و نحوه بهره‌برداری ایمن و بهینه از گاز طبیعی را هم در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: مدارس و سایر مصرف‌کننده‌های گاز طبیعی همه برای ما مهم هستند و برای تک‌ تک شهروندان زاهدانی این برنامه‌ریزی انجام شده است تا ان‌شاءالله به مرور از این نعمت الهی برخوردار شوند و تلاش می‌کنیم با وجود محدودیت‌ها، شرایط را مدیریت کنیم و پروژه‌ها را مطابق با برنامه زمان‌بندی پیش ببریم.

کد خبر 286361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =