35 حلقه چاه میدان آزادگان جنوبی به مدار تولید می‎آید

مدیرعامل شرکت متن با اشاره به برنامه این شرکت برای راه‎اندازی واحد فراورش سیار در میدان مشترک آزادگان جنوبی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به این ترتیب در کمتر از 2 ماه آینده، 35 حلقه چاه این میدان به مدار تولید می‎آید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، تورج دهقانی افزود: احداث واحد فرآورش سیار برای نخستین بار در ایران از جمله مهم‌ترین اقدام‌های توسعه‌ای در میدان نفتی آزادگان جنوبی به شمار می‎رود که این پروژه هم اکنون ازسوی یک شرکت خارجی در مرحله نصب و راه‌اندازی قرار دارد و بر این اساس در ۲ ماه آینده ۳۵ حلقه چاه جدید وارد مدار تولید خواهد شد.

وی با بیان این‎که با بهره‎برداری از واحد فراورش سیار و به مدار آمدن چاه‎های جدید، حدود ۵۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید روزانه آزادگان جنوبی افزوده می‎شود، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال ظرفیت تولید این میدان به 150 هزار بشکه در روز برسد.

دهقانی یادآور شد: سال گذشته نیز با تلاش همکاران‎مان در شرکت متن توانستیم با به مدار آوردن ۵۰ حلقه چاه، ظرفیت تولید روزانه را از ۳۰ هزار بشکه به حدود ۱۰۰ هزار بشکه برسانیم.

به گفته وی، طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از جمله بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه‌ای نفتی کشور به‎شمار می‌رود که از محل منابع داخلی تأمین بودجه می‌شود و پیشرفت‌ قابل توجه عملیات حفاری در این میدان به همت پیمانکاران ایرانی، از جمله مهم‌ترین دستاوردهای کار در آزادگان جنوبی است.

دهقانی ادامه داد: احداث دو واحد سطح‎الارضی تفکیک‌گر نفت و گاز در ماه‌های گذشته به مراحل پایانی خود رسیده و دارای پیشرفت حدود ۹۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلان کشور و راهبرد افزایش تولید به صورت مرحله‌ای در این میدان مشترک در دستور کار شرکت ملی نفت قرار دارد، گفت: به این منظور، اقدام‎های مهمی صورت گرفته که تنها مربوط به راه‌اندازی واحد فرآورش سیار نیست. به‌طور نمونه برای حمایت از کالای داخلی و استفاده از ظرفیت سازندگان و تولیدکنندگان داخلی، قراردادهای تجهیزات ساخت خارج که امکان ساخت داخل داشتند لغو شد. شرکت متن با جدیت از سیاست‌ بهره‎مندی حداکثری از توان داخلی حمایت می‎کند.


کد خبر 286378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =