تعمیر و راه‎اندازی یک توربین با توان متخصصان نفت و گاز آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: توربین سولارساترن مدل MDG1200 واحد بهره‎برداری شماره٣ با توانمندی نیروهای داخلی در شرکت نفت و گاز آغاجاری تعمیر و راه‎اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری، ابراهیم پیرامون در این باره افزود: به منظور بهینه‎سازی تجهیزات فرآیندی و صیانت از سرمایه‎های ملی، توربین سولارساترن با ظرفیت اسمی ٢٤٠ هزار بشکه در روز به همت متخصصان داخلی شرکت و با استفاده از دانش بومی تکمیل و راه‎اندازی شد.

وی توضیح داد: توربین سولارساترن به دلیل آسیب و اشکالات فنی، سال‌های متمادی از مدار عملیاتی خارج شده بود و از قطعات سالم آن به عنوان یدکی توربین‎های مشابه استفاده می‎شد. بنابراین با وجود تحریم‎ها و تنگناهای موجود در بخش خرید تجهیزات خارجی، تعمیرات اساسی توربین در دستور کار قرار گرفت و با بهره‎گیری از تجربه و دانش‎کاری متخصصان داخلی تنها در 100 روز کاری تعمیر و راه‎اندازی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری، سود و صرفه اقتصادی حاصل از انجام این عملیات را رقمی بالغ بر 200 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: نوسازی و راه‎اندازی مجدد توربین سولارساترن در شرایط کنونی برگ زرین دیگری بر افتخارات صنعت نفت است،‌زیرا تامین یک دستگاه توربین در شرایط کنونی بسیار دشوار است و هزینه‎های گزافی دارد.

پیرامون اعتماد به کارشناسان و کارکنان جوان، خلاق و حمایت از کالای ساخت داخل را یکی از راه‎های برون‎رفت از مشکلات برشمرد و تصریح کرد: شرکت آغاجاری آمادگی انتقال این دانش را به دیگر شرکت‎های تابه وزارت نفت دارد.

کد خبر 286471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =