انجام بیش از  5 هزار مورد خدمات جانبی صنعت حفاری در مناطق نفت‎خیز

5 هزار و 190 مورد خدمات جانبی از سوی صنعت حفاری به دکل‎های حفاری و چاه‎های نفت و گاز در مناطق نفت‎خیز خشکی و دریایی در 9 ماه امسال ارائه شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، جهانگیر شجاعی، جانشین معاون فنی مهندسی این شرکت در این باره توضیح داد: خدمات جنبی در عملیات حفاری و تکمیل چاه‎ها اعم از توسعه‎ای، توصیفی و اکتشافی و تعمیر چاه‎های در حال بهره‎برداری، بسیار با اهمیت و مکمل عملیات حفاری است.

وی انجام خدمات جنبی به موازات عملیات حفاری را از مزیت‎های برجسته شرکت ملی حفاری دانست و افزود: این خدمات در دیگر کشورها از سوی چند شرکت انجام می‎شود، اما در صنعت نفت ایران، شرکت ملی حفاری با برخورداری از متخصصان و کارکنان با تجربه و کارآمد در این زمینه یک برند در کشور محسوب می‎شود.

جانشین معاون فنی مهندسی شرکت ملی حفاری اظهار کرد: خدمات یکپارچه فنی مهندسی حفاری بیش از 20 نوع است که در شرکت ملی حفاری از سوی دو مجموعه تخصصی خدمات فنی و خدمات ویژه حفاری به شرکت‎های متقاضی و پروژه‎های در حال اجرا ارائه می‎شود.

شجاعی شمار خدمات فنی حفاری در این مدت را یک هزار و  328 عملیات از جمله لوله مغزی سیار، آزمایش چاه، حفاری با هوا، حفاری به روش زیر فشار تعادل مخزن، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‎دهی چاه عنوان کرد.

وی با بیان این‎که از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه در مدیریت خدمات ویژه یک هزار و 9 عملیات مشتمل بر نمودارگیری درون‌چاهی و سطحی، چاه‌پیمایی و در بخش سیمان و انگیزش چاه نیز 2 هزار و 853 عملیات اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمانکاری و تزریق‌پذیری انجام شد، گفت: در این دوره متراژ حفاری افقی و جهت‎دار 30 هزار و 918 متر و مغزی‎گیری 249 متر بود که با حفر 85 حفره محقق شد.

جانشین معاون فنی مهندسی شرکت ملی حفاری اظهار کرد: در خدمات نمودارگیری، اسیدکاری ویژه، لوله مغزی سیار و حفاری با هوا در قیاس با دوره مشابه پارسال با توجه به تعداد تقاضا افزایش داشتیم.

کد خبر 286544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =