فراخوان ارزیابی شرکت‎های عملیات حفاری اعلام می‎شود

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت اعلام کرد: با اعلام فراخوانی طی روزهای آینده، فرآیند ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت‎های عملیات حفاری آغاز می‎شود.

امید شاکری در گفت‎وگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: در روندی تقریبا مشابه با فرایند ارزیابی شرکت‎های اکتشاف و تولید که به تایید صلاحیت 17 شرکت ایرانی منتهی شد، شرکت‎های عملیات حفاری نیز ارزیابی می‎شوند و برای شرکت‎های تایید صلاحیت‌شده، گواهی صلاحیت صادر خواهد شد.

وی با بیان این‎که فراخوان شرکت‎های عملیات حفاری به‌زودی اعلام می‎شود، افزود: شرکت‎هایی می‎توانند در این فراخوان حضور یابند که ارائه‌دهنده مجموعه خدمات حفاری باشند و بتوانند کل عملیات حفاری را راهبری کنند، نه این‎که تنها خدماتی خاص ارائه دهند.

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کمیته ارزیابی و بهره‎مندی از حضور داوران متخصص در حوزه‎های مختلف در این کمیته، تا پایان سال، نتایج ارزیابی‎ها نیز مشخص و اعلام شود.

بر اساس این گزارش، اواخر پارسال فراخوان شناسایی و ارزیابی شرکت‎های عملیات حفاری برای اجرای طرح‎های نگهداشت و افزایش توان تولید نفت (EPC/EPD) از سوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام شد و این معاونت از همه شرکت‎های متقاضی دعوت کرد تا بر اساس شیوه‎نامه ارزیابی صلاحیت، پرسش‌نامه مربوطه را تکمیل و به همراه مستندات ارسال کنند.

شاکری در این باره با بیان این‎که آن فراخوان تنها برای پروژه‎های نگهداشت توان تولید بود، بنابراین در زمان‌بندی محدودی انجام شد و خروجی آن هم فقط در قالب درج در فهرست بلند شرکت‎ها برای حضور در مناقصه‌های طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید استفاده شد، ادامه داد: الگوی ارزیابی و شرح خدمات شرکت‎های عملیات حفاری با مشارکت ارکان ذی‌ربط بازنگری اساسی و با رویکردهای جامع‎تری تدوین شده است.

به گفته وی، برای شرکت‎های تایید صلاحیت شده، گواهی صلاحیت صادر می‎شود که امکان استفاده از آن در همه مناقصه‌های حفاری در صنعت نفت وجود دارد و به پروژه‌های نگهداشت توان تولید محدود  نمی‎شود. 

کد خبر 286645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =