کاهش تخلفات احتمالی در حوزه فروش فرآورده‌های نفتی

طراحی سامانه کنترلی و حذف نیروی انسانی در حوزه فروش فرآورده‌های نفتی، سبب کاهش تخلفات احتمالی در این زمینه شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سید محمدرضا موسوی خواه، امروز (چهارشنبه، 12 دی‌ماه) در جریان بازدید کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت المثنی گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از بازو‌های اصلی سیاست‌های اقتصادی کشور، اقدام‌های مطلوبی را انجام داده  است و در این حوزه با جلب همکاری نظام بانکی و زیرساخت‌های ارتباطی و به‌کارگیری فناوری روزآمد، فرآیند ثبت‌نام کارت المثنی را به نحو مطلوب اجرا کرد.

وی از اجرای طرح پایش مصرف سوخت با حضور ۱۸۰ نفر از کارشناسان ستاد و مناطق سی‌وهفت‌گانه در منطقه زاهدان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد و افزود: با بررسی مسائل منطقه، کنترل و بازرسی مبادی عرضه و تامین سوخت، بیش از 5 هزار و ۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور که خارج از ضوابط و به صورت صوری سهمیه سوخت دریافت می‌کردند شناسایی و سهمیه سوخت آنها حذف شد و این رویه سبب صرفه‌جویی مقدار قابل توجهی گازوئیل در ماه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که خدمت رسانی ۲۴ ساعته و بدون نقص به همه مصرف‌کنندگان سوخت در آسمان، دریا و خشکی در همه پهنه سرزمینی کشور جزو افتخارات این شرکت است، تصریح کرد: با طراحی سامانه کنترلی و حذف نیروی انسانی در حوزه فروش فرآورده‌های نفتی، فروشندگی‌های عمده و جزء و توزیع سهمیه سوخت، تخلفات احتمالی در این زمینه به صفر رسیده است که گام مهمی در زمینه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد به شمار می‌آید.

موسوی‌خواه، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را ویترین و نماد خدمت‌رسانی مطلوب در صنعت نفت دانست و عنوان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان حلقه نهایی زنجیره خدمت‌رسانی در صنعت نفت نقش مهمی ایفا می‌کند و اطلاع‌رسانی همسو با انعکاس اقدام‌ها و عملکرد آن با توجه به حجم گسترده عملیات و حوزه کاری شرکت حائز اهمیت است.

بازدید مدیرکل روابط عمومی از شرکت پخش

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های متنوع این شرکت از راه‌اندازی و پیاده‌سازی بیش از ۴۰ سامانه خدماتی و نظارتی خبر داد و با اشاره به اقدام‌های کنترلی نظارت و پایش سوخت از طریق ابزارهای نوین الکترونیکی، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، وظیفه تامین و توزیع هوشمند سوخت به مصرف‌کنندگان را به عهده دارد و کسب رضایت مشتریان را که عموم مردم هستند، جزو وظایف ذاتی خود می‌داند.

در همین حال، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست بر ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های امیدبخش و خدمات این شرکت برای افکار عمومی تاکید و از زحمات و اقدام‌های مدیران و کارکنان این شرکت در سراسر کشور قدردانی کرد.

وی با اشاره به وسعت فعالیت و زحمات شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت به‌ویژه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های صنعت نفت باید خلاقانه و گسترده باشد، زیرا بخش وسیعی از جامعه از این زحمات پنهان باخبر نیستند و تنها زمان وجود کمبود متوجه اهمیت آن می‌شوند.

در پایان این نشست مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از مرکز اطلاعات سامانه هوشمند سوخت نیز بازدید کرد و از نزدیک با نحوه فعالیت این مرکز آشنا شد.

بازدید مدیرکل روابط عمومی از شرکت پخش

کد خبر 286649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =