قرارداد 200 هزار دستگاه بخاری هرمتیک به‌زودی نهایی می‎شود

قرارداد تامین 200 هزار دستگاه بخاری هرمتیک هوشمند بازدهی بالا با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت در حال بررسی و مذاکره است و در آینده نزدیک نهایی می‎شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، محمدرضا فجرک، رئیس امور بهینه‎سازی لوازم شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت گفت: این قرارداد به منظور تهیه 200 هزار دستگاه بخاری هرمتیک هوشمند از یک میلیون دستگاه بخاری مصوب شورای اقتصاد و براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اجرایی می‎شود.

وی درباره نحوه تامین بقیه بخاری‎های هرمتیک تا رسیدن به عدد یک میلیون دستگاه اشاره کرد و افزود: هر سال دو نوبت فراخوان عمومی برای امضای قرارداد اعطای یارانه صرفه‎جویی سوخت با تولیدکنندگان بخاری دودکش‌دار هرمتیک هوشمند بازدهی بالا براساس ضوابط و معیارهای فنی وزارت نفت برگزار خواهد شد تا زمینه رقابت سالم میان تولیدکنندگان بخاری و سرمایه‎گذاران عامل صرفه‎جویی فراهم شود.

فجرک در ادامه از راه‎اندازی اتاق تست برای سنجش میزان مصرف بخاری‎ها خبر داد و گفت: شرکت بهینه‎سازی در نظر دارد با همکاری سازمان‎های ذی‌صلاح نسبت به سنجش بازدهی و میزان مصرف بخاری‎های گازسوز هرمتیک هوشمند بازدهی بالا اقدام کند تا بتواند از طریق تست نمونه بخاری‎های تولیدکنندگان متقاضی شرکت در فراخوان‎ها، میزان مصرف گاز طبیعی ادعا شده از سوی آن تولیدکننده را صحت‌سنجی کند.

وی درباره مزیت‎های بخاری‎های گازسوز هرمتیک هوشمند گفت: این نوع بخاری افزون بر کاهش مصرف سوخت و بازدهی بالا، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش خطر مرگ خاموش و آتش‌سوزی اشاره کرد.

بر این اساس، همچنین این نوع بخاری با توجه به اینکه هوای احتراق را از بیرون تامین می‌کند، هیچ مشکلی در زمینه کمبود اکسیژن و مرگ‌های خاموش ندارد، زیرا دیگر هوایی از داخل مصرف نمی‌شود و در صورت نصب بخاری‎های هرمتیک هوشمند از سوی نصابان مجاز، احتمال مرگ‎های خاموش به صفر می‎رسد. از دیگر مزایای این بخاری، جداره سرد آن است، زیرا بدنه آن پلاستیکی است و خطراتی مانند سوختگی و… مصرف‌کنندگان را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 286733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =