عملیات گازرسانی به ایلام سال 98 تکمیل می‌شود

اجرای طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی استان ایلام تا پایان سال 98 تکمیل می‌شود و ایلام به جمع استان‌های سبز کشور می‌پیوندد.

عباس شمس‌‌الهی درباره آمادگی شرکت گاز استان ایلام برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار شانا گفت: ایلام یکی از استان‌های مهم مرزی در غرب کشور است که از سال 1386، میزبان گاز در شهرها و روستاهای خود بوده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام 26 شهر دارد که همه آنها قابلیت گازرسانی دارند، اظهار کرد: اکنون 23 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند همچنین 601 روستا داریم که 480 مورد از آنها قابلیت گازرسانی دارند و 356 روستا اکنون به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، بر این اساس تا پایان امسال 40 روستای دیگر نیز به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی خواهند پیوست.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، ضریب نفوذ گازرسانی شهری را 98 درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را 83 درصد عنوان کرد و افزود: شرکت گاز استان ایلام با دارا بودن حدود 4 هزار کیلومتر شبکه انتقال، تغذیه و توزیع گاز، رسالت نشت‌یابی و مقاوم‌سازی شبکه را به پیمانکاران توانمند بومی واگذار کرده است، به این ترتیب که هر سال حدود 2 یا 3 مرتبه، عملیات نشت‌یابی معادل 9 هزار کیلومتر اجرا می‌شود، افزون بر این با اجرای عملیات نشت‌یابی، نقاط ضعف شبکه را به طور مداوم شناسایی و رفع می‌کنیم بنابراین مردم استان ایلام برای گذراندن فصل سرمای امسال هیچ نگرانی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام وظیفه تامین گاز استان‌های غرب کشور را به عهده دارد و این موضوع سبب آرامش خاطر برای تامین گاز زمستان است، یادآور شد: شبکه انتقال، تغذیه و توزیع گاز استان ایلام یک شبکه نوپا و جدید است که نیاز به بازسازی ندارد همچنین استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن سبب شده است تا شبکه گازرسانی از خطر حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل‌های سالانه و زلزله‌های غرب کشور در امان باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاکید کرد: نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با شرایط بحران در شرکت گاز استان ایلام آماده است، همچنین هماهنگی‌های لازم با شرکت‌ها و مناطق انتقال گاز معین انجام شده است تا در زمان وقوع بحران با مشکلی روبه‌رو نشویم؛ به این منظور به تازگی ژنراتور برق شرکت گاز استان ایلام راه‌اندازی شده است تا در زمان وقوع حوادث که برق استان یا مناطق مختلف قطع می‌شود شبکه گاز با مشکل قطع برق همراه نباشد.

شمس‌الهی با بیان اینکه استان ایلام، نیروگاه ندارد، تصریح کرد: پروژه ساخت یک نیروگاه مراحل نخستین خود را سپری می‌کند که پس از احداث از گاز طبیعی برای خوراک، بهره‌مند خواهد شد.

همکاری نهادهایی مانند استانداری و شهرداری با شرکت‌های گاز استانی از موضوعات مهم در موفقیت طرح‌های گازرسانی است که شمس‌الهی در این باره توضیح داد: استانداری ایلام و سایر نهادهای مربوطه، همکاری بسیار خوبی با شرکت گاز استان ایلام دارند؛ از نگاه استاندار ایلام نیز اجرای طرح‌های گازرسانی زمینه‌ساز اجرای اقتصاد مقاومتی، توسعه رفاه در استان، حفظ محیط‌زیست، صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و اشتغال‌زایی می‌شود.

پایان گازرسانی به ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، با بیان اینکه طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی ایلام تا پایان سال 98 به پایان خواهند رسید، گفت: با افزوده شدن روستاها و شهرهای جدید به شبکه گاز طبیعی، میزان مصرف گاز استان نیز در هر سال اضافه می‌شود تا جایی که در 9 ماه امسال حدود 330 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

وی پیش‌بینی کرد میزان مصرف گاز در فصل سرمای امسال استان ایلام به رقم 250 میلیون مترمکعب برسد که این میزان به دمای هوا بستگی دارد.

دهه فجر پربار ایلامی‌ها

به گفته شمس‌الهی، استان ایلام، امسال دهه فجر پرباری خواهد داشت. 10 روستا به جمع روستاهای مصرف‌کننده گاز طبیعی اضافه می‌شود. شهر توحید از نعمت گاز برخوردار می‌شود و عملیات کلنگ‌زنی گازرسانی به 10 روستای دیگر نیز اجرا می‌شود.

بنابراین استان ایلام که در یازده سال اخیر طعم استفاده از گاز را چشیده است به‌زودی به جمع استان‌های سبز کشور خواهد پیوست.

کد خبر 286907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =