جشنواره دانش‎آموزی بهسو برگزار می‎شود

جشنواره دانش‎آموزی «بهسو» به همت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف انرژی، از یکم بهمن ماه آغاز به‌کار می‏‎کند.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت از برگزاری جشنواره‎ای مشتمل بر رشته‎های نقاشی، داستان‎نویسی، عکاسی، کاریکاتور و شعر را در سطح دانش‎آموزان مقطع متوسطه کشور خبر داده است. این جشنواره با هدف افزایش آگاهی و توجه کودکان و نوجوانان در زمینه اصلاح الگوی مصرف، حفاظت از منابع سوخت، ترویج فعالیت‎ها و اقدامات بهره‎ورانه در جامعه و تشویق آنها به عرصه آشنایی با توانمندی‎ها و استعدادهای خود، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی از سنین نوجوانی، آشنایی دانش‎آموزان با بحث صرفه‎جویی انرژی و همراهی خانواده‎ها برای اجرای برنامه مشترک در زمینه کاهش مصرف انرژی در مقطع متوسطه برگزار خواهد شد.

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت امروز (29 دی) در جریان یک نشست خبری که با محوریت این جشنواره برگزار شد، در این زمینه گفت: بر اساس برآوردهای ما حدود 6 میلیون دانش‎آموز مقطع متوسطه مشمول این طرح هستند که با درنظر گرفتن خانواده‎های این دانش‎آموزان، دربرگیری این طرح به حدود 15 میلیون از جمعیت کشور می‎‏رسد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در بحث اصلاح الگوی مصرف سوخت، ادامه داد: در بحث فرهنگ‌سازی، دانش‎آموزان و بانوان می‎توانند نقش موثری ایفا کنند و از این جهت، جشنواره «بهسو» را با محوریت دانش‎آموزان در دستور کار قرار داده‎ایم.

بر اساس این گزارش، آثار ارسالی می‎تواند در زمینه فرهنگ عمومی جامعه، خدمات، صنعت، حمل و نقل و وسایل نقلیه، ساختمان و مسکن، لوازم خانگی، کشاورزی و انرژی‎های تجدیدپذیر باشد.

این جشنواره از ابتدای بهمن ماه کلید می‎خورد و دانش‎آموزان می‎توانند با مراجعه به سایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به نشانی www.ifco.ir آثار خود را ارسال کنند.

اپلیکیشن جشنواره با عنوان  «بهسو» از کافه بازار و سیب اپ نیز قابل دانلود است که دانش‎آموزان از طریق نصب نرم‎افزار مربوطه نیز می‎توانند نسبت به ثبت‎نام اقدام کنند.

دلاویز با بیان اینکه دانش‎آموزان تا 22 بهمن برای ارسال آثار خود مهلت دارند، افزود: حدود 6 میلیون دانش آموز مقطع متوسطه سراسر کشور مخاطبان این جشنواره هستند که از طریق پوسترهای ارسال شده به اداره‌های آموزش و پرورش 31 استان سراسر کشور و تیزرهای پخش از طریق صدا و سیما و فراخوان در فضای مجازی و ارسال پیامک، اطلاع‎رسانی‎های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

هیئت داوران جشنواره دانش‎آموزی شامل 2 نفر متخصص در زمینه عکاسی، 2 نفر متخصص در زمینه داستان نویسی، 2 نفر متخصص در زمینه نقاشی، 2 نفر متخصص در زمینه شعر و 2 نفر متخصص در زمینه کاریکاتور هستند و آثار پس از دریافت از طریق اپلیکیشن جشنواره و سایت www.ifco.ir توسط آنان مورد بررسی قرار می‎گیرد.

جشنواره دانش آموزی بهسو از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهر تهران، سازمان نوسازی، توسعه و  تجهیز مدارس کشور و بسیج وزارت نفت و شرکت قطار شهری تهران و حومه برگزار می‎شود و در اختتامیه این جشنواره که نیمه نخست اسفند برگزار می‌‏شود، 25 نفر شامل 5 نفر در بخش نقاشی، 5 نفر داستان نویسی، 5 نفر عکاسی، 5 نفر کاریکاتور و 5 نفر در بخش شعر به عنوان نفرات برتر انتخاب و همچنین از خبرنگاران سه رسانه که بهترین پوشش خبری را در این زمینه داشته باشند، قدردانی می‎شود.

نشست خبری محسن دلاویز،مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت 7

کد خبر 286918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =