حوزه شمال همپای جنوب، از اولویت‎های توسعه‎ای شرکت ملی نفت است

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، توسعه صنعت نفت در شمال کشور را همپای جنوب، حائز اهمیت خواند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، رضا دهقان در نشست راهبردی این شرکت که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران نفت خزر برگزار شد، با بیان این مطلب، عنوان کرد: به مرور زمان و با فعالیت‌های شرکت نفت خزر و اکتشافات نفت در خزر، توجه به توسعه صنعت نفت در خزر توجیه اقتصادی پیدا کرد و البته در توسعه خزر باید به مباحث سیاست خارجی و امنیت ملی نیز نگاه ویژه‎ای داشت.

وی گفت: انجام فعالیت‎های توسعه‎ای و تولیدی در حوزه خزر اجتناب‏‌ناپذیر است و نیاز است که با تلاش مدیران ارشد شرکت نفت خزر کماکان مذاکره با شرکت‎های خارجی و متخصص کار در آب‎های عمیق ادامه یابد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به جذابیت بیشتر توسعه صنعت نفت در جنوب کشور برای سرمایه‎گذاران، عنوان کرد: با وجود این باید برنامه‎ریزی لازم برای جذب سرمایه‎ اولیه برای شتاب‎دهی به فرآیند بهره‎برداری از منابع هیدروکربوری در این منطقه ژئوپولیتیک صورت گیرد.

دهقان ادامه داد: بر اساس برآوردهای مؤسسات بین‎المللی انرژی، دوره طلایی نفت در دنیا حداکثر 30 سال دیگر خواهد بود و پیش‎بینی‎ها نشان می‎دهد در 30 سال آینده نقش نفت در سبد انرژی کشورهای جهان کاهش و نقش انرژی‎های تجدیدپذیر افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل ضروری است با توجه به پیشرفت فناوری در جهان و توانمندی‎های پیمانکاران و شرکت‎های داخلی، بحث اکتشاف، انتقال و فرآورش توسعه صنعت نفت در جنوب و شمال کشور با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید نفت در ایران که می‎تواند بسیار فراتر از چهار میلیون بشکه در روز باشد، یادآور شد: باید نگاهمان را به موضوع توسعه در صنعت نفت تغییر دهیم و با استفاده از توانمندی‌های داخلی از این ظرفیت‌ها استفاده بهتری کنیم.

کد خبر 286926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =