زمینه‎های همکاری شرکت نفت و گاز غرب با دانشگاه رازی کرمانشاه بررسی شد

زمینه‎های همکاری مشترک شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب با دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست مشترک با رئیس و مسئولان این دانشگاه بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدعباس ضیایی، رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بر ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت تاکید کرد و گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت موضوعی ضروری به شمار می‌رود و در دنیا پیشرفت کشورها نتیجه ارتباط صنعت با دانشگاه بوده است.

وی افزود: ایجاد یک مرکز واحد در دانشگاه‌ها برای انجام هماهنگی‌های میان دانشگاه و صنعت و دستیابی به ظرفیت تجهیزات دانشگاه ضرورت دارد و در این میان انعقاد قراردادهای مشاوره با استادان دانشگاه از جمله حوزه‌های فعالیت معاونت پژوهش و فناوری شرکت مناطق مرکزی است.

در ادامه سعید ناصری‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب درباره فضای تعاملی این شرکت با دانشگاه اظهار کرد: در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب فضای مناسبی به منظور تعامل و ارتباط با دانشگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته‎ایم آنچنان که باید و شاید میان فرهنگ علمی، اقتصادی و صنایع ارتباط برقرار کنیم، گفت: بخشی از این جبران کار، از طریق مسائل مالی تامین می‎شود و برای کارشناسانی که ارتباط مستمر با دانشگاه دارند، ایجاد انگیزه خواهد کرد.

در ادامه محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی گفت: ما اکنون به دنبال آن هستیم تا با مسئولان بخش صنعت نفت هم‌اندیشی و تعامل داشته باشیم که حاصل این تلاش‌ها سبب پیشرفت و خوداتکایی صنعت نفت خواهد شد.

رئیس دانشگاه رازی افزود: هرجایی که بر اساس علایق، مشوق‌ها و سیاست‌گذاری‌ها برنامه‌ریزی شد، دانشگاهیان ورود کردند و سرانجام در آن مسیر موفق شدند. اگر در آغاز پیروزی انقلاب یک‌دهم درصد منابع علمی دنیا را دانشگاه‌های ایران تامین می‌کرد، امروز این میزان به بالای یک‌ونیم تا دو درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در واقع این نگاه فرهنگی وجود دارد که همه آحاد کشور باوجود تنگناهای مالی حاضرند فرزندان‌شان را به دنبال علم بفرستند و این ذخیره‌ای برای کشور است. امیدواریم همان‌طور که توانایی دانشگاه رازی در همکاری با دیگر صنایع استان کرمانشاه نمود یافته است، در همکاری با شرکت نفت و گاز غرب نیز جامه عمل بپوشد.

کد خبر 286942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =