ضریب نفوذ 99 درصدی گازرسانی شهری در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از افزایش ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی در این استان خبر داد و گفت: با توسعه شبکه گاز، ضریب نفوذ گازرسانی شهری به بیش از 99 درصد رسیده است.

سیامک حیدر درباره آمادگی شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار شانا گفت: مطابق برنامه‌ریزی هر سال، عملیات نشت‌یابی و مقاوم‌سازی در شبکه گاز استان انجام شده است، همچنین با افزوده شدن میزان تولید گاز در کشور و افزایش طول خطوط انتقال گاز، با اطمینان خاطر بیشتری از نعمت گاز در استان بهره‌مند می‌شویم و مردم نیز در سرمای امسال با مشکل قطع یا افت فشار گاز روبه‌رو نخواهند شد.

وی درباره بهره‌مندی روستاها از نعمت گاز طبیعی اظهار کرد: از بین 946 روستای استان، 596 روستا قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد 469 روستا اکنون مصرف‌کننده گاز طبیعی هستند و طرح گازرسانی به 52 روستا نیز در دست اقدام است، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی روستایی 86.8 درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری تعداد کل شهرهای استان چهارمحال و بختیاری را 40 شهر عنوان کرد که همه آنها قابلیت گازرسانی دارند و اکنون 39 شهر با ضریب نفوذ 99.3 درصد، از نعمت گاز برخوردار هستند و تنها شهر باقی‌مانده استان نیز برای دریافت گاز طبیعی در دست اقدام است.

به گفته وی، استان چهارمحال و بختیاری دارای 25 شهرک صنعتی است که همه این شهرک‌ها شامل یک هزار و 240 مصرف‌کننده صنعتی و کشاورزی، به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند.

حیدر مقدار مصرف گاز استان چهارمحال و بختیاری در 9 ماه امسال را 818 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سه ماهه پایانی امسال با توجه به برودت هوا، 560 میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شود.

وی با بیان اینکه طول شبکه تغذیه و توزیع گاز استان 5 هزار و 628 کیلومتر و طول خطوط انتقال گاز، 507 کیلومتر است، ادامه داد:گازرسانی به شهرها و روستاها در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، شهرکرد و دیگر مناطق استان سبب می‌شود تا هم طول شبکه افزایش یابد و هم 10 هزار و 951 خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری درباره برنامه‌های این شرکت برای دهه فجر امسال گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی با هزینه 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی، راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی از نوع تزریق به شبکه داخلی با هزینه 400 میلیون تومانی و اجرای مانیتورینگ ایستگاه CGS و جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی شهرستان فارسان با هزینه 120 میلیون تومانی از جمله طرح‌هایی هستند که همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شوند.

کد خبر 287001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =