شرکت گاز چهارمحال و بختیاری و پارک علم و فناوری استان تفاهم‌نامه پژوهشی امضا کردند

شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری و پارک علم و فناوری این استان با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره‌مندی از توان محققان ایرانی، تفاهم‌نامه پژوهشی امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در نشست مشترکی با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری و رئیس پارک علم و فناوری این استان، بر استفاده از توان و ظرفیت‌های ویژه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به‌ویژه پارک علم و فناوری و عملیاتی کردن ایده‌های خلاقانه صاحب‌نظران در صنعت تاکید شد.

سیامک حیدری، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پژوهش، فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن‌تر ار مفاهیم پیرامون ماست، گفت: هم‌اکنون از توان علمی و پژوهشی دانشگاهیان و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در مراکز علمی، فنی، ارتباطات و ... وجود دارد، به‌طور موثر استفاده نمی‌شود، در حالی که پارک‌های علم و فناوری پردازنده ایده‌های خلاقانه و پژوهش‌محور هستند.

وی ارتباط میان بخش علمی و صنعتی را ارزنده توصیف کرد و ادامه داد: با همکاری‌های دوجانبه، ارتباطات دوسویه و کمک به رفع موانع ارتباطی باید زمینه‌های ارتقای صنعت را بیش از پیش فراهم کنیم.

تحقق آرمان‌های سند چشم‌انداز کشور؛ هدف بخش علمی و صنعتی است

در این نشست، اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از شرکت گاز استان برای گازرسانی به مناطق سخت‌گذر این استان گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، گسترش همکاری در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری و همچنین مشارکت در تحول رشد اقتصادی، اشتغال، آبادانی و فناوری استان با هدف تحقق آرمان‌های سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در حوزه علم و فناوری و نیز تحقق سیاست‌های راهبردی کلان کشور است.

وی ضمن استقبال از این تفاهم‌نامه از اینکه شرکت گاز استان در مبحث پژوهش سرمایه‌گذاری ویژه می‌کند، ابراز خرسندی کرد و افزود: با وجود ظرفیت بالقوه‌ای که در مجموعه پارک علم و فناوری وجود دارد امیدواریم بتوانیم در حل مشکلات صنعت گاز استان و حتی کشور با ارائه پیشنهادهای سازنده موثر باشیم.

بر اساس این گزارش، انجام پروژه‌های فناورمحور با در نظر گرفتن ضوابط و فرآیندها، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از محققان و متخصصان فعال پارک در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، برگزاری همایش‌های علمی - تحقیقاتی مشترک و استفاده متقابل از کتابخانه‌ها، منابع علمی و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و ... از مفاد این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 287897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =