۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
  • کد خبر: 287052
بازدید وزیر نفت از منطقه انرژی‌بر پارسیان

وزیر نفت در ادامه سفر یک روزه خود به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و بازدید از روند پیشرفت فازهای در حال توسعه پارس جنوبی، از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان هم بازدید کرد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن زنگنه، امروز (پنجشنبه، چهارم بهمن‌ماه) در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به منظور بازدید از روند پیشرفت فازهای در حال توسعه پارس جنوبی وارد عسلویه شد و در ادامه از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان نیز بازدید کرد.

منطقه پارسیان را شاید بتوان با توجه به زیرساخت‌های فنی- تخصصی ایجاد شده و در دست ساخت، از جمله نزدیکی به منطقه عسلویه و منابع خوراک، دریافت مجوزهای قانونی، نزدیکی به فرودگاه و در مجاورت دریا بودن به عنوان یک هاب صنعت پتروشیمی خواند.

تاکنون برای سه طرح پتروشیمی GTX در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان مجوز صادر شده و با توجه به امتیازات برجسته این منطقه، پیش‌بینی می‌شود به‌عنوان قطب جدیدپتروشیمی، زمینه توسعه این صنعت در شرق عسلویه شود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‏ بر پارسیان در 15 کیلومتری غرب شهر پارسیان در استان هرمزگان و به مساحت 9800 هکتار قرار دارد. این منطقه یکی از قطب‌های توسعه در کشور است که با توجه به مؤلفه‏‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و جغرافیایی، امکان استقرار صنایع مختلف انرژی‏‌بر در آن فراهم است.

براساس برنامه‌های ترسیم شده در این منطقه به جز توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد صنایعی همچون فولاد، صنایع آلومینیم، آلومینا و توسعه زیر ساخت‌ها، از جمله اسکله‌های صادراتی و تولید برق و آب ازسوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حال اجراست.

به گزارش شانا، وزیر نفت صبح امروز (پنجشنبه، چهارم بهمن‌ماه) به همراه علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و جمعی از مدیران صنعت نفت برای بازدید از فازهای در حال تکمیل پارس جنوبی و طرح‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عسلویه سفر کرده است.

کد خبر 287052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =