دور دوم طرح خدمات‎رسانی پزشکی به ساکنان بومی جزیره لاوان اجرا شد

شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به ساکنان بومی همجوار تاسیسات نفتی، اقدام به ارائه دور دوم خدمات درمانی و پزشکی در جزیره لاوان کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، با همت و تلاش واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت نفت فلات قاره ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به ساکنان بومی همجوار تاسیسات نفتی، دور دوم ارائه خدمات درمانی و پزشکی به ساکنان جزیره لاوان از روز پنج‌شنبه (چهارم بهمن‌ماه) به مدت چهار روز در جزیره لاوان اجرا شد.

خدمات درمانی ارائه شده بر اساس بررسی خدمات دوره نخست برنامه‌ریزی شد و در این دوره نمونه‌گیری خون متقاضیان انجام و تعداد 229 مورد نمونه به آزمایشگاهی در تهران فرستاده شد.

انجام این خدمات درمانی برای ساکنان جزیره لاوان به صورت رایگان است و مناطق بندر نخیلو و بندر مقام نیز در نخستین دوره خدمات بسیج پزشکی از خدمات غربالگری چشم و بینایی‌سنجی بهره‌مند شدند.

در این دوره بیماران بی‌بضاعتی که توان پرداخت هزینه جراحی را ندارند نیز شناسایی و به سرپرست تیم پزشکی معرفی شدند تا در آینده نزدیک برای درمان آنان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

حضور گروه پزشکی به همراه مسئولان منطقه و ستاد تهران در درمانگاه دهکده لاوان سبب خوشحالی و دلگرمی مردم این جزیره شد، به طوری که تعداد مراجعان بیش از انتظار بوده و این عزیزان نیازمند حمایت‌های بیشتر با برنامه‌ریزی و اعزام پزشکان با تخصص‌های دیگر نیز هستند.

این گروه پزشکی با حضور خانم ملاجان از همکاران واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی ستاد تهران به منطقه اعزام شد و سرپرست گروه بسیج پزشکی، دکتر علی حکیمی‌منش است.

با ادامه این روند و همکاری مسئولان، این طرح در مناطق عملیاتی دیگر نیز به صورت مستمر انجام خواهد شد.

کد خبر 287145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =