نخستین عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‎الملل بورس انرژی

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی از عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‎الملل بورس انرژی با چارچوب جدید در تاریخ چهارشنبه، 24 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، امیرحسین تبیانیان با اشاره به اینکه این نخستین مرحله عرضه میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‎الملل بورس انرژی است، افزود: در این مرحله یک میلیون بشکه میعانات گازی در محموله‎های 35 هزار بشکه‎ای عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت عرضه در این مرحله براساس میانگین 10 قیمت پایانی نفت خام دوبی محاسبه شده است، اظهار کرد: در این مرحله قیمت به ازای هر بشکه 61 دلار و چهار سنت به ازای هر بشکه تعیین شده است.

به گفته نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی، بارگیری محموله میعانات گازی در عسلویه یا از طریق انتقال کشتی به کشتی در پایانه خارک انجام خواهد شد، همچنین محدودیتی در مقصد ارسالی محموله وجود ندارد.

تبیانیان با بیان اینکه شرایط تسویه مشابه عرضه نفت است، اظهار کرد: پیش پرداخت 6 درصد و امکان تسویه ۱۰۰ درصد ریالی از ویژگی‎های این عرضه است. همچنین مدت تسویه حساب از زمان بارگیری 90 روز تعیین شده است.

وی افزود: به‌زودی اطلاعیه عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‎الملل بورس انرژی منتشر خواهد شد.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی در پایان تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران طبق برنامه اعلامی هر هفته در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه مستمر نفت خام و میعانات گازی را در برنامه دارد که با توجه به تعطیلی رسمی دوشنبه آینده، زمان عرضه روز چهارشنبه تعیین شد.

کد خبر 287392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =