۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
  • کد خبر: 287561
بازار نفت در 2019 با ضعف قیمت روبه‌رو خواهد بود

مهم‌ترین مؤسسه‌های پیش‌بینی‌کننده قیمت نفت، دورنمای سال جاری میلادی را برای این کالا همراه با کاهش قیمت توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس از لندن، سه مؤسسه مورد توجه ناظران بازار نفت، برای رشد شدید تولید نفت در کشورهای غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سال 2019 میلادی آماده می‌شوند، اما درباره اینکه این رشد عرضه تا چه حد از رشد تقاضا فراتر می‌رود، اختلاف نظر دارند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی نفت در سال 2019 میلادی با یک میلیون و 490 هزار بشکه رشد سالانه به 101 هزار بشکه در روز می‌رسد که بالاترین برآورد رشد تقاضا در میان مؤسسه‌های یادشده است.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز پیش‌بینی کرد مصرف نفت در سال جاری میلادی به 100 میلیون و 600 هزار بشکه در روز می‌رسد که یک میلیون و 400 هزار بشکه از سال 2018 میلادی بیشتر است.

این نهاد اعلام کرد با وجود تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا و کاهش تولید اوپک، بازار نفت برای هضم رشد تولید غیر اوپک با چالش روبه‌رو خواهد شد.

این در حالی است که اوپک پیش‌بینی کرد تقاضای نفت در سال جاری میلادی تنها از یک میلیون و 240 هزار بشکه رشد برخوردار می‌شود و به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا بالاترین برآورد را از عرضه نفت کشورهای غیر عضو اوپک داشت و پیش‌بینی کرد تولید این کشورها در سال 2019 میلادی 2 میلیون و 570 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی، پیش‌بینی کرد عرضه نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد، در حالی که اوپک پیش‌بینی کرد این رقم از 2 میلیون و 170 هزار بشکه در روز رشد برخوردار خواهد شد.

اوپک اعلام کرد در سال 2019 میلادی، تقاضا برای نفت این سازمان یک میلیون و 20 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

کد خبر 287561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =