۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 287614
ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات وزارت نفت

مدیرکل فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک وزارت نفت خواستار ارتقای جایگاه و شأن واحد IT و فناوری اطلاعات وزارت نفت شد.

به گزارش خبرنگار شانا، حامد هاشمی‌ملایری امروز (دوشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در نشست هم‌اندیشی مدیران فاوای شرکت ملی نفت ایران گفت: واحد فناوری اطلاعات وزارت نفت اگر نگوییم مغفول مانده است مظلوم بوده و باید جایگاه و شأن آن ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: واحد فناوری اطلاعات با اینکه همواره بیشترین تاثیر را در کسب‌وکار دارد، اما به شکل یک واحد خدماتی به آن نگاه شده است.

وی اظهار کرد: همه سعی ما بر این است تا بتوانیم به موضوع فاوا و فناوری اطلاعات هویت ببخشیم و جایگاه آن را ارتقا دهیم.

وی به موضوع دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: در سال ۹۳ بحث دولت الکترونیک به عنوان نقشه راه از سوی دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری تدوین شد که بر این اساس مسئولیت‌هایی بر دوش وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی گذاشته شد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه این مقوله آن چنان که باید و شاید نتوانست در وزارت نفت راهگشا باشد، به این منظور سعی بر این است تا با همت همکاران حوزه فناوری اطلاعات بتوانیم این موضوع را به‌درستی تبیین و در وزارت نفت جاری کنیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک وزارت نفت به موضوع معماری سازمانی وزارت نفت اشاره کرد و افزود: قرار است در ماه‌های آتی با کمک چهار شرکت اصلی تابع وزارت نفت مسئله معماری سازمانی این وزارتخانه عملیاتی و اجرایی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بحث انضباط بودجه‌ای واحدهای فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز از جمله مسائل مغفول در حوزه فناوری اطلاعات (IT) است که با توجه به بخشنامه اخیر وزیر نفت مبنی بر صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان، امید می‌رود گام‌های ابتدایی برداشته شود و بحث بودجه نظم و انضباط بیشتری به خود بگیرد.

هاشمی‌ملایری از موضوع اینترنت اشیا، بحث کلان داده‌ها، پردازش ابری و ... به‌عنوان اقدام‌هایی یاد کرد و گفت: هر کدام دنیایی از کار در دل خود نهفته دارد  و امید است با همکاری چهار شرکت اصلی وزارت نفت بتوانیم در آینده‌ای نزدیک آنها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین ابزارها در دنیای امروز ابزار فناوری‌های جدید است، گفت: درصدد هستیم با استفاده از فناوری‌ها کاری کنیم که فضا مقداری برای کار کردن وزارت نفت در شرایط تحریم آسان‌تر شود.

کد خبر 287614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =