خودکفایی در تولید بنزین توانمندی ما را در شرایط تحریم نشان می‌دهد

رئیس جمهوری گفت: از افتخارات دولت است که در پنج سال گذشته تولید بنزین به ۲ برابر افزایش یافته و این توانمندی دولت را در شرایط تحریم و اعمال فشارها نشان می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، یکم اسفندماه) در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در سفر به استان هرمزگان طرح‌ها و پروژه‌های مهمی به بهره‌برداری رسید که در زندگی مردم و جامعه تاثیرگذار است، گفت: مهندسان، مسئولان و کارگزاران به معنای واقعی کلمه جواب قاطعی به آمریکایی‌ها دادند و افتتاح سه طرح مهم در یک استان موجب ارتقای جایگاه ایران در سطح جهان و نمادی از توانمندی و پیشرفت ملت ایران است که در برابر چشم جهانیان ظهور و بروز پیدا کرد.

وی بهره‌برداری از سه فاز پالاشگاه ستاره خلیج‌فارس در دو سال گذشته را حائز اهمیت برشمرد و افزود: امروز این پالایشگاه روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۵ تولید می‌کند، همچنین با افتتاح طرح افزایش کیفیت بنزین در پالایشگاه بندرعباس، ۱۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ از این پالایشگاه تولید می‌شود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه وزارت نفت در چند سال گذشته با افزایش کیفیت تولید بنزین و گازوئیل، گام مهمی برای حفظ محیط زیست برداشته است، تصریح کرد: امروز بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر در روز بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ تحویل مردم می‌شود که این یک گام بسیار بزرگ در زمینه حفظ محیط زیست است.

وی با اشاره به شکست‌های پیاپی آمریکا به‌ویژه در زمینه سیاسی در توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد، گفت: امروز میان ایران و آمریکا یک زورآزمایی حداکثری است، به معنای آنکه امروز آنها از حداکثر توان‌شان علیه ملت ایران استفاده می‌کنند و ملت ایران هم از حداکثر اراده، امید و اعتمادش در برابر آنها استفاده می‌کند و این شرایط کمتر در گذشته بوده است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که جنگ اراده‌ها نتایج خود را نشان خواهد داد، تصریح کرد: هیچ تردیدی به پیروزی اراده ملت بزرگ ایران در برابر آمریکا نداریم.

روحانی افزود: ما آماده همکاری و تعامل با دنیا هستیم، اما کشورهایی که با ما کار می‌کنند باید کاملا حواس‌شان جمع باشد که به دنبال زیاده‌خواهی نباشند، زیرا ملت ایران بر اصول خود ایستاده و مسائل مهمی که همسو با منافع ملی به‌شمار می‌رود مورد توجه آنهاست و زیاده‌خواهی‌ها هرگز مورد پسندشان نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه خود نسبت به مسائل اقتصادی کشور تاکید داشتند، گفت: مسئله اقتصاد هدف دشمن در این شرایط مبارزه و تحریم است و باید به دنبال راه‌حل‌ها برای عبور از این شرایط باشیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهم که دولت با همه توان و عزم خود به دنبال حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور است و بی‌تردید با عزم دولت، ملت و سایر قوا، قادر خواهیم بود از این مرحله حساس نیز عبور کنیم.

کد خبر 287652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =