وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه در خط مقدم مبارزه با آمریکا قرار دارند

رئیس جمهوری با بیان اینکه وزارت نفت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در خط مقدم مبارزه با آمریکا قرار دارند، گفت: از ایستادگی آقایان ظریف، زنگنه و همتی در خط مقدم مبارزه با آمریکا قدردانی می‌کنم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، هفتم اسفندماه) در پنجاه و هشتمین مجمع سالانه بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور، با بیان اینکه وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت، نماینده مردم هستند، گفت: دولت در کل منتخب مردم است و تلاش‌ها، تلاش ملت است. هر کدام از ما به میزان مسئولیت، بار سنگینی بر دوش داریم.

وی افزود: در شرایط امروز تحریم، ما نباید تراز تجاری مطلوبی می‌داشتیم، اما آمارها نشان می‌دهد که باوجود همه این سختی‌ها، ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۳۸.۵ میلیارد واردات داشته‌ایم که تراز مثبت ۱.۵ را نشان می‌دهد و این خوب است.

رئیس جمهوری در ادامه به موفقیت‌های حقوقی و بانکی در برابر آمریکا اشاره و تصریح کرد: باوجود فشارهای دولت آمریکا، سه بار در دادگاه بین‌المللی موفق به شکست آمریکایی‌ها شدیم.

وی با اشاره به تلاش برای کشیدن دیوار دور بانک‌ها عنوان کرد: اگر بانک‌های ما با بانک‌های دنیا رابطه سهل و راحتی نداشته باشند، چگونه می‌توانند سالم و راحت فعالیت کنند. در مجامع بانکی و پولی دنیا شرکت می‌کنیم تا از تحولات بانکی و سیستمی جهان عقب نمانیم، زیرا بدون ارتباط بانکی و مالی با دنیا نمی‌توانیم نفت و کالای خود را بفروشیم و پول آن را وارد کشور کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه اگر رابطه کشورمان با گروه اقدام مالی قطع شود، فعالیت بانکی‌مان در سطح دنیا با مشکل روبه‌رو می‌شود، گفت: اگر در کشور یک نفر مخالف این سخن من است و معتقد است که تصویب یا رد دو لایحه باقیمانده از لوایح چهارگانه تاثیری در رابطه ایران با بانک‌های جهان ندارد، همین امروز مصاحبه کرده و آن را رد کند.

رئیس جمهوری افزود: نمی‌شود کشور را به ۱۰، ۲۰ نفر بدهیم و بگوییم که هر تصمیمی آنها بگیرند، ما نیز تابع هستیم، چنین نیست و صاحب این کشور، ملت بزرگ ایران هستند و به‌طور حتم مردم و بانک مرکزی و بانک‌ها در این زمینه حرف خواهند زد.

کد خبر 287761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =