معرفی سامانه مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند در منطقه لاوان

به همت کارشناسان و مسئولان واحدهای عملیاتی منطقه لاوان، سامانه مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، بهروز علی‌آبادی، رئیس منطقه عملیاتی لاوان گفت: در مدت 6 ماه و با برنامه‌ریزی انجام شده سامانه‌ای تدوین شد که به واسطه آن واحدهای مختلف در اجرای یک پروژه به هم مرتبط می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیشرفت باید مستمر باشد و سیستم را به صورت شناور و روزآمد متحول کنیم، افزود: امیدواریم با ایجاد این سامانه، نقاط کور و مسیرهای بحرانی پروژه‌ها، پیش از آنکه آنها را به چالش بکشاند، شناسایی و برطرف ‌شود.

در ادامه حسن طالب‌زاده، جانشین برنامه‌ریزی منطقه عملیاتی لاوان از همه واحدهایی که در راه‌اندازی این سامانه تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: آنچه واحدهای هر سازمان را از یکدیگر متمایز می‌کند میزان به‌کارگیری فناوری اطلاعات در آن سازمان‌هاست، از این رو واحد برنامه‌ریزی منطقه عملیاتی لاوان یک سامانه جامع نرم‌افزاری با عنوان مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند طراحی و تدوین کرد که به سبب آن گردش اطلاعات در واحدهای مرتبط آسان‌تر شده و از گزارش‌های پویا و ثابت سامانه بهره‌برداری ‌خواهد شد.

به گفته وی، محدوده عملیاتی که قرار است این سامانه پوشش دهد به شرح زیر است:

- اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت شرح نیازها (شناسنامه‌ها) از لحظه دریافت تا مرحله دریافت اعتبار از مدیریت برنامه‌ریزی ستاد؛

- اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت برگزاری مناقصه‌ها و استعلام‌های منطقه؛

- اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت پروژه‌های سرمایه‌ای که منطقه عملیاتی لاوان مجری آنهاست، همچنین امور عملیاتی که جنبه ON GOING داشته و در سقف معاملات متوسط از طریق بودجه جاری، تامین اعتبار شده است؛

- اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت پرداخت‌های مالی به پروژه‌ها (مجری منطقه) که با تکمیل صورت‌ وضع‌های مکانیزه چرخه آن نیز کامل می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه قرار است فرآیند واحدهای برنامه‌ریزی به همراه واحد امور قراردادها به‌طور کامل و بخشی از واحد امور مالی مکانیزه شود.

جانشین برنامه‌ریزی منطقه لاوان افزود: این سامانه در دو محیط Windows و Web با قابلیت گزارش‌گیری به‌طور ثابت و پویا با بهره‌گیری از فناوری (NETFrameWork) و معماری طراحی MVP در بخش ویندوز و MVC در بخش وب با زبان برنامه‌نویسی (C#) تدوین شده و مقرر است پس از ارائه سامانه و مستندات مربوطه به واحد طراحی، توسعه و نگهداشت سیستم‌های کاربردی و تایید آن در منطقه عملیاتی لاوان از فروردین‌ماه ۹۸ به صورت عملیاتی بهره‌برداری شود.

کد خبر 287677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =