تنوع سبد مصرف انرژی کشور افزایش می‎یابد

رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهمیت افتتاح فازهای باقیمانده پارس جنوبی گفت: بهره‎برداری از این فازها، از یک سو در مسیر تحقق توسعه کامل میدان مشترک گازی پارس جنوبی و دفاع از منافع ملی است و از سوی دیگر سبب افزایش ظرفیت تولید گاز و ایجاد تنوع در سبد مصرف انرژی کشور می‎شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، احمد کفاشی در رأس هیئتی از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور و با همراهی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از طرح‌های درحال توسعه فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی بازدید کرد.

وی با بیان اینکه از هر فاز پارس جنوبی روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز، ٤٠ هزار بشکه میعانات گازی و دیگر فرآورده‌های جانبی شامل اتان و گاز مایع تولید می‌شود، گفت: گاز نقش مهمی در رونق اقتصاد کشور دارد و اگر نسبت به توسعه فازهای پارس جنوبی اقدام نمی‌شد، برای تامین انرژی کشور باید از نفت استفاده می‌کردیم، درحالی که امروز، با بهره‌گیری و استفاده از روش‌های اقتصادی جایگزین در مصرف انرژی، گاز وارد چرخه مصرف و جایگزین فرآورده‌های نفتی می‌شود.

رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه به نقش پارس جنوبی در توسعه دیگر بخش‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: گاز محور توسعه است و هرچه میدان‌های گازی بیشتر توسعه یابند، اقتصادی توسعه یافته خواهیم داشت.

کفاشی درباره نقش سازمان برنامه و بودجه در پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای از جمله میدان پارس جنوبی گفت: باتوجه به اهمیت توسعه میدان‌های مشترک، این سازمان در راستای نقش نظارتی و توسعه‌ای خود، ضمن دریافت مصوبه‌های شورای اقتصاد، پیگیر اجرای این طرح‌ها بوده و نسبت به جذب منابع مالی مورد نیاز از محل منابع مختلف و توسعه این طرح‌ها اقدام کرده است.

کد خبر 287691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =