دستیابی به رکورد داخلی‌سازی تجهیزات پالایشگاهی فاز ۱۴ پارس جنوبی

معاون انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با اعتماد وزارت نفت به مهندسان و شرکت‌های ایرانی، به رکورد صددرصدی ساخت داخل سه بخش تجهیزات اصلی پالایشگاهی و همچنین راه‌اندازی سکوی دریایی در کمتر از یک‎ماه دست یافته‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، حمید بازارگان با اشاره به اینکه وزارت نفت با واگذاری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به کنسرسیومی کاملا ایرانی، پیشرو در حمایت از ساخت داخل در حوزه راهبردی انرژی است، افزود: اعتماد وزارت نفت به افزایش خیره‌کننده توانمندی ساخت داخل تجهیزات پکیج‌های اصلی پالایشگاهی منجر شده، به گونه‌ای که در سه بخش تولید پمپ‌های سنگین، ‌پمپ‌های گریز از مرکز عمودی و افقی به رکورد ۱۰۰ درصد ساخت داخل دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه دیگر پکیج‌های اصلی تجهیزات پالایشگاهی نیز به پیشرفت جدی ۴۰ تا ۸۰ درصد داخلی‌سازی رسیده‌ایم.

نماینده رئیس کنسرسیوم پیمانکاران فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به تجربه ایدرو در پیمانکاری و احداث ۶ فاز مختلف پارس جنوبی، سیاست‌های بخش نفت و انرژی کشور مبنی بر واسپاری پروژه‌های بزرگ نفتی به پیمانکاران داخلی به‌ویژه در سال‌های اخیر را عامل اصلی توانمندسازی مهندسان و مجموعه‌های‌ داخلی و همچنین اشتغال‌زایی گسترده برشمرد.

بازارگان با اعلام پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی افزود: اکنون ایدرو و دیگر شرکت‌های ایرانی عضو کنسرسیوم، باوجود تحریم‌ها به قدری توانمند هستند که پروژه‌های انرژی را با اتکا به توان داخل با نرخ پیشرفت بسیار مناسبی اجرا کنند.

بر این اساس، طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به ارزش ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار از سوی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس به کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت ایرانی با راهبری ایدرو واگذار شده است.

کد خبر 287692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =