کاهش تولید اوپک و ونزوئلا سبب جهش قیمت نفت می‌شود

یک شرکت معامله‌گر بین‌المللی نفت اعلام کرد: کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ونزوئلا سبب جهش قیمت نفت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت سوئیسی ویتول اعلام کرد  کاهش تولید نفت اوپک و همچنین تحریم‌های آمریکا ضد ونزوئلا و ایران سبب می‌شود بازار با کمبود انواع نفت خام سنگین مورد نیاز پالایشگران روبه‌رو شود و این مسئله سبب می‌شود قیمت نفت همچنان جهش یابد.

راسل هاردی، مدیرعامل ویتول، گفت: این احتمال وجود دارد که قیمت نفت نسبت به سطح کنونی کمی بیشتر شود؛ عرضه نفت تا سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی بسیار محدود خواهد بود.

وی گفت: ما احتمالا در 6 ماه آینده با محدودیت عرضه نفت خام سنگین روبه‌رو خواهیم بود. تصمیم اوپک و شرایط مربوط به ایران به این معناست که نفت کمتری در دسترس است و شرایط ونزوئلا نیز این وضع را تشدید می‌کند.

مدیر بزرگ‌ترین شرکت معامله‌گر نفت جهان همچنین اعلام کرد با توجه به عوامل بنیادین عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی، قیمت کنونی شاخص نفت خام برنت که بالای ۶۵ دلار است، کاملا توجیه‌پذیر است، در حالی که افت قیمت این شاخص در ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی از حدود ۸۵ دلار به ۵۰ دلار، تا حدی نامعقول بوده است.

کد خبر 287725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =