عزم وزارت نفت برای حل مشکلات پیمانکاران تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار

نشست هم‎اندیشی نحوه انجام تعمیرات اساسی ماشین‌های دوار برگزار و بر عزم وزارت نفت برای حل مشکلات پیمانکاران فعال در این حوزه تاکید شد.

به گزارش شانا، شیوه‌نامه نحوه انجام تعمیرات اساسی ماشین‌های دوار با هدف کاهش تصدی در شرکت‌های تابعه، بهبود بهره‌برداری از تاسیسات، پرهیز از داشتن انبارهای قطعات یدکی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه در ارتباط با این تعمیرات، آبان ماه امسال از سوی وزیر نفت به چهار شرکت اصلی و معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ابلاغ شد که به دنبال این ابلاغیه، روز سه‌شنبه (هفتم اسفندماه) نشست هم‌اندیشی با پیمانکاران تعمیرات ماشین‌های دوار برگزار شد.

در پایان این نشست، نشست تخصصی پرسش و پاسخ با حضور مدیران مجموعه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و مدیران هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران برگزار و به پیمانکاران این اطمینان خاطر داده شد که وزارت نفت در برطرف کردن مشکلات آنان در حوزه تعمیرات اساسی ماشین‌های دوار عزم و تلاش جدی دارد.

امید شاکری، مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در این نشست تخصصی، این نوید را داد که با دریافت بازخورد از شرکت‌های پیمانکاری و کارفرمایی، نسبت به اصلاح اسناد و آیین‌نامه‌های تشخیص صلاحیت و الگوهای جدید اقدام خواهد شد.

پرویز سنگین، مدیرکل زنجیره تأمین و تجاری‌سازی فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز برنامه‌های مجموعه خود در مسیر تحقق اهداف شیوه‌نامه ابلاغی و همین‌طور آماری از عملکرد ساخت قطعات در این حوزه ارائه داد و اعلام کرد که برای برنامه‌ریزی‌های آتی، اطلاعات بیشتری از سوی این اداره کل در اختیار پیمانکاران قرار داده خواهد شد.  

غلامرضا بهمن‌نیا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، ضمن امکان‌پذیر خواندن روش‌های واگذاری به صورت بهره‌برداری و نگهداشت (O&M) و نگهداری و تعمیرات، برگزاری این نشست‌ها را مفید دانست و برای شتاب در فرآیند کار پیشنهاد داد نشست آینده با همین سیاق در منطقه پارس جنوبی و به میزبانی شرکت ملی گاز برگزار شود.

احمد سلطانی، رئیس نظارت بر برنامه‌ها و اجرای تعمیرات تاسیسات نفتی و گازی نیز از تدوین بسته‌های تعمیرات اساسی در مناطق نفت‌خیز و همچنین بسته‌های جایگزینی و خرید مولدها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با پیشنهادهای سرمایه‌گذاری از طرف شرکت‌های پیمانکار و رویکردهای جدید تامین منابع مالی، از فرصت‌های موجود در حوزه تعمیرات اساسی به نحو بهینه‌تری استفاده شود.

علیرضا اصل‌عربی، مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز ضمن قدردانی از پیشنهادهای مطرح شده، عنوان کرد: پیشنهادهای مطرح شده در یک گزارش جامع خدمت مقام عالی وزارت نفت ارسال می‌شود. وی بر ضرورت همکاری تنگاتنگ سازندگان و پیمانکاران تاکید کرد و یادآور شد که با ارتباط سازنده با شرکت‌های کارفرمایی درون صنعت نفت که در این حوزه پیشرو هستند، روند انتقال تجارب و اجرای فرآیندها تسریع خواهد شد.

کد خبر 287779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =