اوپک و متحدانش به کاهش تولید نفت پایبند می‌مانند

یک منبع اوپکی اعلام کرد با وجود تهدیدهای ترامپ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به توافق جهانی کاهش تولید نفت پایبند می‌مانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، یک منبع اوپکی دیروز (سه‌شنبه، هفتم اسفندماه) اعلام کرد با وجود درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای تعدیل تلاش‌ها به‌منظور کاهش تولید نفت اوپک، این سازمان و متحدانش به توافق جهانی کاهش تولید نفت پایبند می‌مانند و برای افزایش پایبندی به آن تلاش می‌کنند.

منبع یادشده گفت: بر اساس داده‌های کنونی بازار، اوپک و متحدانش به احتمال زیاد، توافق کاهش تولید خود را تا پایان سال (۲۰۱۹ میلادی) ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اوپک و متحدانش تا زمانی که ذخیره‌سازی نفت جهان به سطح میانگین پنج‌ساله خود برسد، توافق کاهش تولید را ادامه می‌دهند.

این منبع اوپکی گفت: شکی نیست که ما به کاهش خود طبق برنامه ادامه می‌دهیم و برای دستیابی به بالاترین سطح پایبندی به کاهش تولید طبق تصمیم گذشته خود تلاش می‌کنیم.

منبع یاد شده همچنین درباره گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش تولید نفت عربستان برای جبران کاهش تولید ونزوئلا، اعلام کرد درباره میزان کاهش تولید نفت ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا، اطلاعات شفافی در دسترس نیست.

وی همچنین اعلام کرد: این خطر وجود ندارد که قیمت کنونی نفت سبب رشد تولید نفت شیل در آمریکا شود و گفت: ما نگران نیستیم که نفت شیل آمریکا بیاید و بازار ما را خراب کند.

کد خبر 287780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =