ایران آماده افزایش صادرات گاز به ارمنستان است

رئیس جمهوری گفت: ایران آماده همکاری برای افزایش صادرات گاز به کشور ارمنستان است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، هشتم اسفندماه) در پایان نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ارمنستان و امضای اسناد همکاری مشترک گفت: در جریان مذاکرات هیئت عالی‌رتبه دو کشور که با حضور نخست وزیر ارمنستان برگزار شد، طیف گسترده‌ای از مسائل بررسی و پیرامون آنها توافق شد.

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصادی هنوز ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که باید به فعل برسند، افزود: مهم‌ترین موضوع در همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق و تهاتر این دو است که در این مذاکرات راجع به آنها بحث و گفت‌وگو کردیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه افزون بر مسئله روابط دوجانبه اقتصادی، در زمینه اتصال برق بین ایران، ارمنستان و گرجستان به‌صورت سه‌جانبه و سپس با روسیه به‌صورت چهارجانبه توافق کردیم، تصریح کرد: در زمینه گاز آمادگی داریم علاوه بر افزایش صادرات گاز به این کشور، برای صادرات گاز از طریق ارمنستان به گرجستان مذاکرات صورت پذیرد و همچنین درخصوص اتصال خلیج‌فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان بحث و بررسی شد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال گرم رئیس جمهوری ایران گفت: احساس می‌کنم در یک کشور دوست هستم و حضور هیئت سیاسی، پارلمانی در کنار وزیران دولت ارمنستان در این سفر، نشان دهنده این است که روابط دوستانه با ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: همکاری در زمینه انرژی برای ما مهم است و خوشبختانه ایران هم برای افزایش حجم صادرات گاز اعلام آمادگی کرده است که با توافق بر سر قیمت آن، این موضوع عملیاتی می‌شود.

پاشینیان با بیان اینکه ارمنستان مصمم به توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایران است، تصریح کرد: ارمنستان آمادگی دارد در مسیر ترانزیت گاز ایران به گرجستان نقش ایفا کند و این همکاری می‌تواند به نفع منطقه باشد.

کد خبر 287789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =