طول خطوط لوله انتقال نفت ایران 700 کیلومتر افزایش می‌یابد

طول خطوط لوله انتقال نفت کشور با بهره‌برداری از خط لوله نایین- کاشان- ری و خط لوله شازند- قم- ری، 700 کیلومتر افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه بازدید از خط لوله انتقال نفت مارون - اصفهان گفت: خط لوله نایین - کاشان - ری به سایز 20 اینچ و طول 400 کیلومتر و  خط لوله شازند- قم- ری به سایز 26 اینچ و به طول 270 کیلومتر دو خط لوله‌ای هستند که با بهره‌برداری کامل از آنها، ظرفیت انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اهمیت خط لوله مارون - اصفهان افزود: حفظ و نگهداری خط لوله‌ای با قدمت بیش از 40 سال نیاز به کار شبانه روزی و تلاش همیشگی دارد که این مهم توسط همکاران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بدون وقفه در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، این خط لوله با انتقال 540 تا 600 هزار بشکه نفت خام از اهواز به پالایشگاه اصفهان، افزون بر تامین نیاز این پالایشگاه، بخشی از نیاز پالایشگاه‌های تهران و تبریز را هم تامین می‌کند.

کد خبر 287798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =