۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
  • کد خبر: 287810
راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره درمانی عسلویه

مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره روان‌شناسی درمانی برای کارکنان و جامعه محلی در این منطقه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش شانا، مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد: نخستین مرکز مشاوره روان‌شناسی درمانی با توجه به وجود مشکلات فردی، خانوادگی و شغلی کارکنان به‌ویژه در مناطق اقماری و عملیاتی نظیر پارس جنوبی و لزوم رسیدگی به آسیب‌های فردی، خانوادگی و شغلی و ارتقای بهداشت روانی و سطح مهارت‌های زندگی سالم در میان کارکنان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و خانواده‌های آنان که به شکل مستقیم بر پویایی شغلی و سازمانی نیز اثر گذار است، راه‌اندازی می‌شود.

مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره روند ایجاد این مرکز عنوان کرد: به منظور اجرای سیاست‌های کلان مدیریت ارشد و توسعه خدمات مشاوره‌ای برای کارکنان و خانواده‌های آنان، مرکز خدمات مشاوره‌ای صنعت نفت، پروژه‌ای را به منظور شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز خدمات مشاوره‌ای در کلانشهر تهران و شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بوشهر و اهواز به انجام رسانده که در نتیجه آن، تعدادی از مراکز برتر در زمینه ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره، شناسایی شدند تا دریافت خدمات مشاوره‌ای از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران میسر باشد.

این مدیریت ادامه داد: در همین زمینه، ایجاد رویه‌ای یکسان با استانداردهای تعداد مشاوره‌ها، تعرفه‌ها، فرانشیز، متن توافقنامه، مکاتبات مربوطه و نحوه ارزیابی و پایش عملکرد و به‌طور کلی فرایند دریافت چنین خدماتی اهمیتی بسزا دارد که سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با دریافت موافقت‌های لازم و از طریق امضای توافقنامه با مراکز مشاوره تراز نخست در سطح کشور، آن را به مرحله اجرا خواهد رساند.

مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اهداف اصلی راه‌اندازی مرکز مشاوره روان‌شناسی درمانی را توسعه دسترسی کارکنان و خانواده آنان به خدمات مشاوره‌ای، ارتقای کیفی خدمات مشاوره‌ای و ریشه‌یابی مشکلات کارکنان در حوزه خانواده و سلامت روان اعلام کرد و از ایجاد سازوکارهای کنترلی و نظارتی برای ارتقای بیش از پیش خدمات مشاوره‌ای و همچنین ریشه‌یابی مشکلات روان‌شناختی و خانوادگی کارکنان خبر داد.

گزارش عملکرد از سال ۹۵ تاکنون

مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه با تشریح ضرورت انجام مشاوره برای کارکنان توضیح داد: مشاوره در جایگاه دانش بشری، تعاملی است عاطفی و عقلانی بین مراجع و مشاور که در جریان آن به شخص مراجعه کننده کمک می‌شود تا پس از شناخت شرایط خویش و کسب مهارت‌ها و گسترش توانایی‌های شغلی در انطباق و سازگاری با محیط اجتماعی، تصمیم‌های معقول و مقبولی بگیرد و در زندگی فردی و اجتماعی، شیوه‌ای را برگزیند که با رغبت‌ها و استعدادهایش هماهنگ باشد.

بنابر اعلام این مدیریت، وجود مشکلات فردی، خانوادگی و شغلی در کارکنان و اثر متقابل مشکلات می‌تواند کیفیت زندگی آنان را کاهش دهد. از سوی دیگر، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و حل مشکلات و تعارضات کارکنان در حوزه‌های مختلف می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهبود شاخص‌های زندگی سالم داشته باشد، بنابراین خدمات مشاوره‌ای به شکل موثر، نقش زیادی در ارتقای شاخص‌های روانی و رفتاری کارکنان دارد و زمینه‌های لازم را برای توسعه‌یافتگی و پیشرفت سازمان فراهم می‌کند.

مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در تشریح اقدام‌های انجام شده برای کارکنان عنوان کرد: مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور برخورداری از نیروی انسانی سالم و توانمند از ابعاد روان‌شناختی و خانواده و با هدف ارتقای سطح بهداشت روان کارکنان و خانواده آنان و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای، با دعوت از استادان فن در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره کودکان، نوجوانان و جوانان، مشاوره پیش و پس از ازدواج، مشاوره تحصیلی و... از سال ۹۵ نسبت به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای همه کارکنان سازمان در محل کار اقدام کرده است.  

این مدیریت ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه روان‌شناسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای برای کارکنان سازمان از دیگر مواردی است که از سال ۹۵ تاکنون با دعوت از استادان فن در زمینه‌های مختلف مشاوره، شرایط برای استفاده کارکنان از این خدمات به مدت یک سال در محل سازمان منطقه ویژه فراهم شده که در طول هفت دوره، هزار نفر از کارکنان توانستند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با برشمردن اهداف این دوره‌ها، به توسعه دسترسی کارکنان روزکار و خانواده آنها و همچنین کارکنان شاغل اقماری به خدمات مشاوره، ریشه‌یابی مشکلات کارکنان در حوزه کار، خانواده و سلامت روان، فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات مشاوره، بهبود روابط خانوادگی، افزایش رضایت کارکنان، بهبود عملکرد کارکنان، افزایش بهره‌وری سـازمانی و کـــاهـــش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

کد خبر 287810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =