نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز  مارون برگزار شد

نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: خوشبختانه با تحقق ۱۰۲.۹ درصدی مجموع تولید شرکت‌های بهره‌بردار از آغاز امسال تاکنون، از برنامه پیشی گرفتیم و این مهم در شرایط خاص موجود، کاری بزرگ و تحسین برانگیز است.

وی افزود: مقرر شد نشست‌های پیش‌بینی تولید بر افزایش و نگهداشت آن متمرکز شود و حتی نام آن به «نشست پیش‌بینی افزایش و نگهداشت تولید» تغییر یابد، از این رو مباحث در سطح تخصصی تولید عنوان و الزام‌های مورد نیاز در این حوزه بررسی شد.

وی همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در برنامه‌ریزی و انجام مقدمات طرح افزایش تولید و نگهداشت ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب را ایده‌آل ارزیابی کرد و گفت: چهار بسته برای مخازن این شرکت پیش‌بینی شده است که با اجرای آن، ۱۶۸ هزار بشکه به توان تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزوده خواهد شد و ضمن اشتغال‌زایی در منطقه پیرامونی، موجبات تسهیل فرآیند تولید را فراهم خواهد آورد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان این جلسه بر استفاده از دانش و تخصص کارکنان مارون در وارد کردن فناوری‌های نو در بخش حفاظت از محیط زیست و تاسیسات و اموال سازمان، ارتقای سطح دانش اچ‌اس‌یی همه کارکنان به‌ویژه نیروهای عملیاتی، پیگیری تعمیرات اساسی و بهسازی ماشین‌آلات و تاسیسات، آماده‌سازی دیزل‌ژنراتورها و ترویج صرفه‌جویی در مصرف برق با توجه به نزدیکی فصل گرما و عمل به مسئولیت اجتماعی در قبال مردم شریف منطقه و مجاوران تاسیسات عملیاتی تاکید کرد.

تحقق  ۱۰۳.۴ درصدی تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون

در ادامه، حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز گذار از موانع تحریمی با تکیه بر اراده و دانش سازمانی افزون بر حمایت از بخش خصوصی ایرانی را یک دستاورد عظیم دانست و گفت:۱۰۳.۴ درصد تحقق تولید نسبت به برنامه از آغاز تا پایان بهمن‌ماه امسال را می‌توان از مهم‌ترین نتایج این عزم و اراده برشمرد.

وی افزود: بیش از ۶۱ هزار بشکه از عملیات توسعه‌ای، ترمیمی و تعمیری روی چاه‌های تحت راهبری استحصال شد.

وی به بازیافت ۱۷۴ هزار بشکه نفت با استفاده از MOS و MOT اشاره و اظهار کرد: این دستاورد و تزریق حدود ۹۸ درصد از پساب‌های نمکزدایی در چاه‌های دفعی را می‌توان از جمله مواردی دانست که بر حفاظت از محیط زیست پیرامونی تاثیر بسزایی داشته است.

کاویان، بازرسی فنی و ضخامت‌سنجی ۴۳ هزار و ۳۰۰ موضع، ساخت ۳ هزار و ۸۳۶ قطعه از قطعات مورد نیاز تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی و انجام اصلاحیه افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت نمکی شادگان به مجتمع صنعتی شماره ۴ مارون با هدف نبود استفاده از ماده DRA را که سبب صرفه اقتصادی ۲۰۰ میلیارد ریالی شد از اقدام‌های موثر و قابل توجه شرکت در 11 ماه گذشته ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: تعمیرات اساسی ۴۸۱ تجهیز و ماشین فرآیندی، بهینه‌سازی تصفیه‌خانه  ایستگاه تلمبه آب رامشیر، استفاده از ۵۰ کیلومتر خط ۶ اینچ چاه‌های متروکه یا مشاهده‌ای برای چاه‌های توسعه‌ای جدید افزون بر طراحی و نگارش سه سامانه نرم‌افزاری جمع‌آوری داده‌های صنعتی، پایش مصرف کالا، مواد، تجهیزات و اقدام‌های اچ‌اس‌یی از جمله دستاوردهای شرکت برای صیانت از تاسیسات و تجهیزات فرآیندی و پشتیبانی فرآیند تولید است که با تکیه بر توان کارکنان شرکت و مشارکت بخش خصوصی تحقق یافته است.

کد خبر 287826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =