تسریع روند ساخت طرح پتروشیمی گچساران ضروری است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر شتاب‌بخشی به روند ساخت طرح پتروشیمی گچساران تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی روز دوشنبه (13 اسفندماه) در حاشیه بازدید از روند ساخت طرح پتروشیمی گچساران اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های بسیار مهم در صنعت پتروشیمی است که خوراک اتان مورد نیاز را از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار طرح پتروشیمی دیگر خوراک خود را از پتروشیمی گچساران دریافت خواهند کرد، افزود: بنابراین وابستگی چند طرح‌ به طرح پتروشیمی گچساران بر اهمیت این طرح می‌افزاید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با ابراز امیدواری درباره حل مشکلات مالی این طرح گفت: امید است که در بخش ریالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس حمایت‌های بیشتری داشته باشد و در بخش ارزی نیز برخی مشکلات وجود دارد که باید برطرف شود تا شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و مساعدت است.

محمدی تصریح کرد: امیدواریم سال آینده شاهد تحرک بیشتری در ساخت طرح پتروشیمی گچساران باشیم و مدیریت پیمانکاران و منسجم کردن آنها سبب رقم خوردن نتایجی مطلوب شود.

وی ادامه داد: طرح پتروشیمی گچساران با بیش از 59 درصد پیشرفت در حال ساخت است و امیدواریم در سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

طرح پتروشیمی گچساران در سال 1381 براساس مصوبه هیئت وزیران در 31 فروردین 1384 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و متعاقب آن طبق مصوبه 11 فروردین 85 شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این طرح برای اجرای واحد الفین با ظرفیت یک میلیون تن در سال باهدف تامین خوراک واحدهای پایین‌دستی پلی اتیلنی پتروشیمی‌های کازرون، بروجن، ممسنی و دهدشت در فاصله 7 کیلومتری شهرستان گچساران در زمینی به مساحت تقریبی 157 هکتار برنامه‌ریزی شد.

سرمایه‌گذاری اولیه طرح پتروشیمی گچساران 424.7 میلیون یورو و 7165.2 میلیارد ریال است که تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی برنامه‌ریزی شده است و خوراک طرح به میزان 1250 هزار تن گاز اتان از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس از طریق خط لوله به طول 95 کیلومتر تامین خواهد شد.

دانش فنی طرح پتروشیمی گچساران با الگوبرداری از الفین نهم تامین شده و مهندسی اصولی و تفصیلی واحد فرآیندی طرح توسط شرکت‌های مهندسان مشاور داخلی انجام گرفته است. همه مجوزهای طرح شامل آب، برق، گاز، محیط زیست، خوراک و سوخت دریافت شده است.

کد خبر 287866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =