ظرفیت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس 20 درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از اجرای صفر تا صد عملیات تامین کمبود خوراک این مجتمع ​از سوی این شرکت خبر داد و گفت: با انجام این پروژه، ظرفیت این پالایشگاه 20 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار شانا، محمود امین‌نژاد امروز (سه‌شنبه، نهم بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه اولیه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس قرار بر این بود که خوراک این مجتمع از ان‌جی‌ال‌های 900، 1000، 1200 و 1300 تامین شود، افزود: شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به منظور افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید و جبران کمبود خوراک این مجتمع، صفر تا صد تامین خوراک را از گازهای همراه نفت برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس وظیفه جمع‌آوری و انتقال گازهای همراه نفت را انجام می‌دهد، افزود: جمع‌آوری گازهای همراه از مناطق بی بی حکیمه، پازنان، گچساران و رگ سفید انجام خواهد شد.

امین‌نژاد ادامه داد: طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تا نیمه سال ۹۴ تنها ۱۸,۶ درصد پیشرفت داشت که با سیاست‌گذاری هوشمندانه وزیر نفت و تغییر مالکیت به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و تلاش‌های صورت گرفته طی 2 سال اخیر، هم اکنون پالایشگاه این پروژه بیش از 92 درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به اینکه 3.2 میلیارد دلار در این طرح سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: درآمد این پروژه سالانه 700 میلیون دلار خواهد بود.

وی سهم پیمانکار و سازندگان ایرانی را در اجرای طرح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس حدود 65 درصد عنوان و اظهار کرد: بیش از 8500 نیروی انسانی در این طرح مشغول فعالیت‌اند که 70 درصد آنها نیروهای بومی هستند.

امین‌نژاد به 45 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت در طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: ظرفیت تولید این مجتمع سالانه 10.4 میلیون تن متان، 1.5 میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، 0.5 میلیون تن بوتان، 0.6 میلیون تن کاندنسیت، 0.9 میلیون تن گاز اسیدی است.

پساب خروجی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس صفر است

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه رسالت پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس حذف آلایندگی و ایجاد ارزش افزوده از گازهای همراه نفت است، گفت: بر اساس امضای قراردادی با شرکت نفت، گازهای اسیدی تولید شده در این مجتمع با ترکیب با گاز شیرین به چاه‌های نفت آغاجاری با ظرفیت 9 میلیون مترمکعب در روز تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک قطره پساب از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خارج نخواهد شد، اظهار کرد: آب پساب این طرح بخار و پسماند نیز به صورت استاندارد دفع خواهد شد.

امین‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد مالکیت این پروژه به شرکت پتروشیمی خلیج فارس تعلق دارد، گفت: ۲,۲ میلیارد اعتبار این طرح نیز از صندوق توسعه ملی در سال ۹۵ با عاملیت بانک سپه مصوب شد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: ۱,۵ تن محصول اتان این پروژه از طریق خط لوله ۹۵ کیلومتری به پتروشیمی گچساران ارسال می‌شود و با تولید اتیلن در این مجتمع، خوراک طرح‌های خط لوله اتیلن غرب شاخه دنا تامین می‌شود.

کد خبر 287141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =