ضرورت راه‌اندازی موزه‌ها و حفظ میراث صنعت نفت در مسجدسلیمان

وزیر نفت، عملیات راه‌اندازی موزه‌ها و حفظ میراث قابل عرضه صنعت نفت در مسجدسلیمان را ضروری دانست و گفت: خیلی از اولین‌های این شهر جنبه میراثی دارند که باید حفظ شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گزارش شانا، به نقل از پترومیوزیم، بیژن زنگنه عصر پنجشنبه ( ۱۶ اسفندماه) در نشست هم‌اندیشی با مسئولان شهر مسجدسلیمان با اشاره به فرصت فراهم شده برای دیدار از این شهر گفت: امروز به دلیل احترام به مردم این شهر، به مسجدسلیمان آمدم و برای توجه به این منطقه در بالاترین سطح اعلام آمادگی می‌کنم.  

وزیر نفت مسجدسلیمان را مهد و پرورشگاه بسیاری از داشته‌های صنعت نفت ایران و صنعت نفت انگلیس نام برد و گفت: هم‌اکنون تجهیزات نخستین چاه اکتشافی نفت در مسجدسلیمان به عنوان نماد شرکت نفت BP در این شرکت نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری نظام اداری و صنعتی مدرن برای نخستین‌بار در مسجدسلیمان گفت: نباید افسوس گذشته را خورد، بلکه باید به آینده نگاه کرد، همان طور که هم‌اکنون نشانه‌های بسیار جدی از امید برای آینده در فعالیت‌های مردم مسجدسلیمان می‌بینم و با تمام قوت به آنها کمک می‌کنیم تا ثروت و اشتغال برای مردم این منطقه ایجاد شود.

بیژن زنگنه عملیات راه‌اندازی موزه‌ها و حفظ میراث قابل عرضه صنعت نفت در مسجدسلیمان را ضروری دانست و گفت: خیلی از اولین‌های این شهر از جمله پالایشگاه بی‌بی‌یان و نیروگاه برق تنبی، جنبه میراثی دارند که باید حفظ، مرمت و نگهداری شوند و در صنعت گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وزیر نفت ضمن یادآوری تأسیس شرکت‌های بهره‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوب در سال ۷۷ تأکید کرد: اگرچه در آن زمان تولید نفت مسجدسلیمان با دیگر مناطق نفت‌خیز جنوب قابل مقایسه نبود، اما وقتی موضوع تولید نفت مطرح می‌شود نمی‌توان نام مسجدسلیمان را نادیده گرفت، به همین دلیل به تأسیس شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در کنار چهار شرکت دیگر اصرار کردم تا از این طریق به توسعه این شهر کمکی کرده باشم.

کد خبر 287933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =