تقویت پیوند صنعت و دانشگاه، دغدغه‌ اشتغال دانشجویان را کاهش می‌دهد

رئیس کمیته راهبری المپیاد علمی _ پژوهشی مهندسی نفت عنوان کرد: تقویت پیوند صنعت و دانشگاه، دغدغه‌ اشتغال دانشجویان و چالش‌های حوزه کارآفرینی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، امید شاکری، مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و رئیس کمیته راهبری المپیاد علمی _ پژوهشی مهندسی نفت در اختتامیه این المپیاد که ۱۶ اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به ارائه گزارشی از بخش علمی این مسابقه پرداخت و گفت: در این دوره از المپیاد، ۷۵ تیم از ۱۵ دانشگاه و چهار ملیت مختلف شرکت کردند.

وی گزارشی از روند برگزاری این المپیاد ارائه داد و با مقایسه آمار ادوار مختلف المپیاد گفت: در این دوره، در بخش پژوهشی ۷۸ طرح از ۴۵ دانشگاه و شرکت برای رفع چالش‌های ۱۱ حوزه کاری در صنعت نفت ارائه شد.  

به گفته شاکری، این رویداد به شناخت استعدادهای برتر کمک می کند و معرفی برگزیدگان در هموارکردن مسیر رشد و موفقیت آنان بی‌تاثیر نیست.

وی با بیان اینکه المپیاد به سمت حل چالشها و مشکلات واقعی در صنعت نفت سوق یافته است و برگزاری مسابقه، به اثرگذاری بیشتر المپیاد کمک  کرده است، ادامه داد: این مسابقه، فرصت خوبی برای صاحبان ایدههای برتر فراهم می‌کند که توسط شرکتهای مطرح، حمایت شده و دعوت به همکاری شوند تا بتوانند ایدههای خود را اجرایی کنند.

اصغر مولایی، رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم، به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی موجود در بخش مهندسی شیمی و نفت دانشگاه پرداخت و با مروری اجمالی از روند رو به رشد نظام آموزش عالی در ۲۰ سال اخیر، گفت: دانشگاه صنعتی شریف علاقهمند به ایجاد ارتباط قوی و منسجم با صنعت است و همیشه با روی باز با این بخش مواجه شده تا بتواند با یک آموزش هدفمند با سطح علمی بالا و استاندار روز، دانشجویان را برای ورود به دنیای صنعت آماده کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این المپیاد در سالهای آتی نیز با کیفیت بهتری برگزار شود.

قاسم عرب، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز که در این آیین حضور داشت، عنوان کرد: کار را به جوانان بسپارید تا مسیر متفاوتی را شاهد باشیم.

وی این المپیاد را یک طرح خلاقانه خواند و افزود: رسالت معاونت علمی و فناوری این است که از چنین رویدادهایی حمایت کند. ما انتظار داریم چنین نشستهایی به یک سطح ختم نشود و امیدواریم در مسیرهای بعدی در رویدادهای شتاب‌دهنده و کارآفرینی به ایجاد شرکتهای استارتاپ فناور و دانشبنیان برسیم تا بتوانیم از این طریق، به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز کمک کنیم.

بر اساس این گزارش، المپیاد مهندسی نفت با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت، وزارت علوم، وزارت نفت کشور عراق، مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شرکت ملی نفت ایران و نیز ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی، با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی در دو بخش علمی و پژوهشی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در آیین اختتامیه این رویداد که ۱۶ اسفند برگزار شد، اسامی برندگان مسابقه در دو بخش علمی و پژوهشی اعلام  و از طراحان برگزیده و رتبههای برتر مسابقه و همچنین مدیران شرکتها و مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به پاس همکاری قدردانی شد.

کد خبر 287937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =