شرکت ملی گاز برای مقابله با بحران آمادگی دارد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران با آمادگی کامل، بحران را در شبکه انتقال و توزیع گاز مدیریت می‌کند تا هم‌وطنان برای مصرف گاز طبیعی دچار مشکل نشوند.

حسن منتظر تربتی درباره اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران در مناطق سیل‌زده کشور، ضمن ابراز تاسف و همدردی با هم‌وطنان به خبرنگار شانا، گفت: برخورداری تجهیزات صنعت گاز از سطح مطلوب استاندارد و نیز هماهنگی بسیار مناسب بین همکاران صنعت گاز در نقاط مختلف کشور، دو نکته حائز اهمیت است که سبب اطمینان‌خاطر در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی برای شبکه گازرسانی کشور می‌شود.

وی افزود: از 27 اسفندماه که نگرانی‌ها درباره وقوع سیل در نقاط مختلف کشور به وجود آمد و قوت گرفت، همکاران صنعت گاز در پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار، شبکه‌های توزیع گاز و شرکت‌های گاز استانی حضور منسجم، فعال و هوشمندانه‌ای داشتند و باوجود آنکه در پالایشگاه‌های گازی کشور بارندگی‌های شدید داشتیم، اما با مشکل فرآورش گاز روبه‌رو نشدیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مشکلی که برای یکی از خطوط گاز در قائم‌شهر به وجود آمده بود، اظهار کرد: بروز مشکل برای این خط سبب قطع گاز 53 روستا شد، اما در کمتر از 24 ساعت گاز روستاها وصل شد، در گلستان نیز با مشکل قطع گاز روبه‌رو نشدیم و هم‌وطنان می‌توانند منازل خود را با استفاده از سوخت گاز، گرم کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره روند عملکرد شرکت ملی گاز ایران در زمان وقوع بلایای طبیعی و حوادث، توضیح داد: پس از وقوع هر حادثه، ما نحوه عملکرد، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و بررسی می‌کنیم تا به رفع مشکلات بپردازیم و خود را برای مقابله با حوادث احتمالی بعدی، در شرایط بهتری قرار دهیم.

وی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران همواره برای مقابله با حوادث در حالت آماده‌باش است. شرکت‌های گاز استانی، پالایشگاه‌ها و مناطق انتقال گاز نیز برای مدیریت بحران در استان‌های مربوط به خود آماده هستند. برگزاری مانورهای مقابله با بحران و اجرای دستورعمل‌های اچ‌اس‌یی از جمله اقدام‌های ما برای آمادگی در مقابله با بحران است.

تربتی با تاکید بر اینکه وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور موجب قطع گاز نشده است، اظهار کرد: شبکه گاز روال عادی خود را سپری می‌کند، شبکه گاز خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی از گاز کافی و پایدار برخوردار هستند و قطع برق نیز هیچ ارتباطی با قطع گاز ندارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز مصرف این سوخت پاک در بخش خانگی و تجاری مربوط به دیروز (سه‌شنبه، 6 فروردین‌ماه) را 380 میلیون مترمکعب، میزان مصرف بخش نیروگاهی را 117 میلیون مترمکعب، میزان مصرف صنایع عمده را 128 میلیون و میزان صادرات را بیش از 41 میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و افزود: شرکت‌های گاز استانی به مکانی امن برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تبدیل شده‌اند و کارکنان صنعت گاز از کنتورخوان‌ها تا امدادگران و مدیران، بدون در نظر گرفتن رتبه‌های سازمانی هر آنچه را که از دست‌شان بر می‌آید برای کمک به مردم انجام می‌دهند.

کد خبر 288187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =