بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا شرایط شکننده‌ای دارد

وزیر نفت هدف از سفر خود به روسیه را تبادل‌نظر با همتای روس درباره شرایط بازار نفت اعلام کرد و گفت: بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا شرایط شکننده‌ای دارد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) در بدو ورود به مسکو و پیش از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: روسیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت دنیاست و ما در شرایطی هستیم که لازم دیدیم با دوستان روس خود درباره شرایط بازارهای جهانی نفت خام مشورت و تبادل نظر داشته باشیم.

وی افزود: بازارهای جهانی نفت خام از نظر عرضه و تقاضا وضع شکننده‌ای دارد، بنابراین تولیدکنندگان نفت باید مراقب باشند تا مشکلی در شرایط بازار ایجاد نشود به‌ویژه با اقدام‌هایی که آمریکا علیه تولیدکنندگان بزرگ نفت به راه انداخته است.

وزیر نفت تصریح کرد: آمریکا هم‌اکنون مرتب در حال تحریم کردن تولید کنندگان بزرگ نفت دنیاست و روس‌ها را نیز از نظر توسعه‌ای در بازار نفت تحریم کرده است.

زنگنه با اشاره به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، اظهار کرد: دیگر کشورها از جمله لیبی و نیجریه نیز به دلیل اقدام‌های آمریکا با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند، بنابراین بخشی از مذاکرات ما در دیدار امروز به بررسی بازار نفت اختصاص خواهد داشت.

وی در ادامه به همکاری‌های نفتی ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفت: درباره توسعه میدان‌های نفتی مذاکراتی خواهیم داشت، ضمن اینکه روس‌ها از گذشته علاقه‌مند به همکاری در حوزه نفتی با ایران بوده‌اند.

به گزارش شانا، زنگنه مهرماه سال 97 برای دیدار با همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود.

پیش‌تر براساس تصمیم صد و هفتاد و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک (آذرماه 97) قرار شد اعضای این سازمان برای حضور یک نشست فوق‌العاده در وین گرد هم بیایند، در همین حال در ماه ژانویه برخی منابع اوپکی برگزاری این نشست در روزهای 17 و 18 آوریل (28 و 29 فروردین‌ماه 98) خبر دادند.

با این حال چندی پیش خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اعلام کرده بود: اجماعی که از آن مطلع شده‌ایم این است که آوریل برای تصمیم‌گیری درباره تولید در نیمه دوم سال 2019، زودهنگام است؛ ممکن است در ماه آوریل نشستی نداشته باشیم.

نشست عادی اوپک هم قرار است در ژوئن سال 2019 در وین برگزار شود، در این باره سه منبع اوپکی در ماه ژانویه اعلام کرده بودند که این سازمان قصد دارد نشست عادی خود را 25 ژوئن سال 2019 میلادی (چهارم تیرماه 98) در وین، پایتخت اتریش، برگزار کند.

کد خبر 288225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =