مرکز مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز به‌کار کرد

مرکز مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب صبح امروز (دوشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) با حضور سرپرست معاونت امور تولید شرکت ملی نفت ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فرخ علیخانی، سرپرست معاونت امور تولید شرکت ملی نفت ایران در نشست مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن قدردانی از اقدام‌ها و تدابیر مناطق نفت‌خیز در همراهی با ستاد مدیریت بحران کشور گفت: همکاری مسئولانه و اطمینان‌بخش شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در جریان سیلاب‌های اخیر ثابت کرد این شرکت همچنان بزرگِ خانواده صنعت نفت است.

وی با تمجید از فعالیت توامان مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب در دو جبهه گفت: فعالیت همزمان در دو بخش همکاری با مردم و مناطق همجوار و صیانت از تاسیسات، چاه‌ها و خطوط لوله به عنوان گلوگاه‌های صنعت نفت، وظیفه دشواری است که هم‌اکنون به سبب شرایط ویژه جوی بر حساسیت آن افزوده شده است.

سرپرست معاونت امور تولید شرکت ملی نفت ایران، فازهای چهارگانه یک بحران را شامل پیشگیری، آماده‌سازی، مقابله و بازسازی برشمرد و گفت: اگر در استان خوزستان شاهد بروز لطمه‌ها و عوارض شدید ناشی از سیل نیستیم، به این دلیل است که با هماهنگی بسیار مطلوب میان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و صنایع؛ به‌ویژه صنعت نفت، مرحله پیشگیری به‌ خوبی انجام شده است.

علیخانی با اشاره به اینکه اهواز یک «شهر نفتی» است، خواهان همکاری جدی و دوسویه میان نفت و دستگاه‌های شهری برای رعایت حریم، حفظ فاصله ایمن با چاه‌ها و خطوط لوله نفت و گاز و لحاظ ظرفیت خطر در مهندسی و عمران شهری شد.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست، با تاکید بر تداوم آماده‌باش نیروهای عملیاتی و مدیریت‌های ستادی و واحدهای پشتیبانی، برای مقابله با پیامدهای سیل در حال وقوع خوزستان گفت: برای تضمین ایمنی و تداوم تولید پایدار، وضع تاسیسات، چاه‌ها و خطوط لوله به‌ویژه در مقطع رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها، به صورت مستمر پایش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از چاه‌ها، تاسیسات و خطوط لوله این شرکت در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی واقع شده‌اند، اظهار کرد: در این مکان‌ها نیروهای عملیاتی و عوامل حراست ۲۴ ساعته مراقب می‌کنند و در مجموع با اعمال وضع اضطراری در ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز و شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز و شناسایی همه نقاط پرخطر و دریافت آخرین وضع بارش و جریان آب در بالادست، تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث ناشی از سیل فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون با همه توان، مشغول به تلاش شبانه‌روزی در دو جبهه؛ خدمات‌رسانی به مردم مناطق مختلف درگیر سیل و صیانت از چاه‌ها،خطوط لوله و تاسیسات برای پایداری تولید در همه شرایط است، گفت: با توجه به وضع بارشی کشور، اقدام‌های مقابله با سیلاب احتمالی از نیمه آبان‌ماه پارسال در این شرکت آغاز و با گسیل نیروها، تجهیزات و ماشین‌آلات، با ستاد بحران استان خوزستان همکاری کم‌سابقه‌ای انجام شده است.

محمدی تصیح کرد: مجموع عملکرد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این مدت سبب ثبت رکورد ۱۰۳۵ روز/ دستگاه شده که حدنصابی مهم در سیستم‌های حمل و نقل و ترابری است.

وی با اشاره به جزئیات همکاری‌ها، آمار ماشین‌آلات، دستگاه‌ها و خودروهای اختصاص یافته به امر همکاری‌های برون سازمانی را افزون بر ۱۸۰ دستگاه برشمرد و توضیح داد: از این تعداد دست کم ۱۱۰ دستگاه در اختیار مدیریت بحران استان است که عمدتاً ماشین‌آلات فوق سنگین، سنگین و خودروهای نیمه سنگین راهسازی و حمل‌ونقل را شامل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نقش‌آفرینی نفت در مناطق کوت‌عبداله، باوی، بامدژ، الهایی، اسماعیلیه و حوزه خدمات مناطق مختلف شهرداری اهواز را در روزهای گذشته بسیار اثربخش ارزیابی کرد و گفت: افزون بر این، خدمات‌رسانی این شرکت در روزهای گذشته به مناطق سیل‌زده مسجدسلیمان، ایذه، دشت آزادگان و روستاهای واقع در حوضه جراحی نیز با همکاری شرکت‌های بهره‌برداری تابع به صورت اعزام نیرو، گسیل ماشین‌آلات و نصب و راه‌اندازی پمپ‌های تخلیه آب، تداوم داشته است.

در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز کارون و مارون، مدیران ستادی و دیگر اعضای مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تشریح آخرین اقدام‌های پیشگیرانه در برابر سیلاب، برنامه‌ها و تمهیدات مورد نیاز برای کمک‌رسانی به مردم و تضمین ایمنی چاه‌ها، خطوط لوله و تاسیسات تا پایان وضع اضطراری تشریح کردند.

کد خبر 288231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =