سوخت‌رسانی مستمر در خوزستان با وجود آبگرفتگی تاسیسات

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: باوجود آبگرفتگی تاسیسات، سوخت‌رسانی در تمامی مناطق سیل‌زده اهواز بی‌وقفه و مستمر ادامه دارد و تاکنون یک میلیون و 200 هزار لیتر نفت گاز موردنیاز ادوات امدادی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، نعمت‌اله نجفی شامگاه پنجشنبه (22 فروردین‌ماه) در نشست ستاد پشتیبانی مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت گفت: از ابتدای وقوع سیل تاکنون در منطقه اهواز، با هماهنگی فرمانداران و از کانال ستاد مدیریت بحران استات، یک میلیون و 200 هزار لیتر سوخت نفت‌گاز به ادوات و ماشین‌آلات امدادی و 190 هزار لیتر نفت سفید در میان فروشندگی‌های روستایی منطقه توزیع شده است.

وی با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام شده در منطقه برای محافظت از تاسیسات در مقابله با سیلاب افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز، با احداث سیل‌بندها تاکنون از ورود آب به تاسیسات و جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه جلوگیری شده است و سوخت‌رسانی بی‌وقفه به منطقه ادامه دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز تاکید کرد: تاکنون از ورود آب به انبار نفت نظامیه اهواز با ظرفیت ذخیره‌سازی 650 میلیون لیتر فرآورده که بزرگترین انبار نفت و فرآورده جنوب و غرب کشور به شمار می‌آید، جلوگیری شده و ذخیره سازی کامل در انبار نفت اندیمشک نیز به عنوان جایگزین انجام شده است.

نجفی با اشاره به آمادگی منطقه با توجه به وقوع سیلاب در سال‌های گذشته گفت: دو جایگاه عرضه سوخت سیدعباس و دشت آهو به دلیل آب‌گرفتگی غیرفعال شده بودند که با احداث سیل‌بند فعال شده و هم‌اکنون سوخت رسانی در 162 جایگاه استان در حال انجام است.

وی با اشاره به سوخت‌رسانی به استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام افزون بر منطقه اهواز در جریان وقوع سیلاب در این استان‌ها افزود: نخستین نفتکشی که وارد پلدختر شد، نفتکش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بود و به سرعت سوخت‌رسانی در جایگاه عرضه سوخت این شهرستان آغاز شد و به انبار نفت خرم آباد نیز که دو شبانه روز دچار آبگرفتگی بود، سوخت‌رسانی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز ضمن قدردانی از همکاری دیگر شرکت‌ها از جمله شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای احداث سیل‌بندها در اطراف انبار نفت نظامیه اهواز تاکید کرد: با وجود محصور شدن این انبار از سه طرف با آب به ارتفاع یک و نیم متر، خوشبختانه تاکنون از ورود آب به این انبار جلوگیری شده، اما لازم است برنامه‌ریزی لازم برای ایمن‌سازی این انبار برای مقابله با بحران‌های احتمالی در آینده انجام شود.

کد خبر 288383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =