ایجاد حدود ۵۰ دریچه در جاده‌های بین حوضچه‌های هورالعظیم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرد: این شرکت در مواجهه با سیلاب اخیر حدود ۵۰ دریچه در جاده‌های بین حوضچه‌های هورالعظیم ایجاد کرده است تا آب آزادانه در این تالاب گردش کند.

به گزارش خبرنگار شانا، تورج دهقانی شامگاه پنجشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در مواجهه با سیلاب خوزستان پرداخت و گفت: شرکت متن به عنوان معین شهرهای رفیع و هویزه ایفای نقش می‌کند و در این زمینه از هیچ تلاشی برای امدادرسانی دریغ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه آب در هورالعظیم آزادانه در گردش است، عنوان کرد: هورالعظیم به‌واسطه جاده‌هایی که اغلب در زمان جنگ تحمیلی احداث شده‌اند به پنج حوزه تقسیم می‌شود و حدود ۳۰۰ حلقه چاه نفتی در این محدوده قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: دلیل مشاهده برخی نقاط کم آب در این تالاب نیز آن است که ارتفاع حوضچه‌ها یکسان و همگن نیست؛ برای نمونه آب در مخزن ۵ به دلیل ارتفاع بیشتر این مخزن به‌طور طبیعی عمق کمتری دارد.

دهقانی گفت: شرکت متن افزون بر صیانت از تجهیزات و تاسیسات خود و حفظ تولید، در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده نیز حضور فعالی داشته و ایجاد بیش از ۷ کیلومتر سیل بند در شهر رفیع از جمله اقدام‌های این شرکت است.

وی همچنین به بازدید رئیس کل بازرسی استان خوزستان از تاسیسات نفتی غرب کارون واقع در هورالعظیم و تایید آب‌گیری حداکثری این تالاب از سوی وی اشاره کرد.

کد خبر 288386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =