۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر: 288461
تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی رکورد زد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اعلام تحویل بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه تولید برق شهید رجایی در سال 97 از ثبت بالاترین مقدار گاز تحویلی به این نیروگاه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اسماعیل مفرد بوشهری در تشریح مقدار گاز مصرف شده در سطح استان قزوین در سال 1397 گفت: پارسال، 5میلیارد و 238 میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان قزوین مصرف شد. از این مقدار، سهم نیروگاه شهید رجایی 2 میلیارد و 634 میلیون مترمکعب بود که معادل 50 درصد مصرف گاز کل استان است.

وی با بیان اینکه ثبت این میزان تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی، بالاترین مقدار تحویل گاز در سال‌های گذشته بوده است، اظهار کرد: گازرسانی نیروگاهی از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران و گازرسانی به نیروگاه شهید رجایی از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز استان قزوین است که بر این اساس، میزان تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی در سال 97 نسبت به سال پیش از آن، 42 میلیون و 674 هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت نفت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق کشور روند صعودی و حداکثری به خود گرفته است، به گونه‌ای که در سال 92 به نیروگاه شهید رجایی یک میلیارد مترمکعب گاز تحویل داده شده بود، اما این میزان در سال 97 به 2 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب رسید که نشان‌دهنده رشد 163 درصدی گازرسانی به این نیروگاه است.

کد خبر 288461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =