امدادرسانی به سیل‌زدگان اولویت شرکت گاز خوزستان است

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: امدادرسانی به سیل‌زدگان از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز استان خوزستان است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید مومنی در بازدید از مناطق سیل‌زده استان خوزستان بر لزوم خدمات‌رسانی بیشتر به مردم و پایداری شبکه گاز مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: امدادرسانی به مردم سیل‌زده و پایداری شبکه‌های گاز به شهرها و روستاها باید در اولویت شرکت گاز استان خوزستان قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدام بهنگام شرکت گاز استان خوزستان به عنوان معین استان لرستان درباره راه‌اندازی ایستگاه گاز شهرستان سیل‌زده پلدختر، اظهار امیدواری کرد هرچه سریع‌تر شرایط مطلوبی برای مردم شهرستان پلدختر ایجاد شود.

برای مدیریت بحران برنامه‌ریزی کرده‌ایم

در این بازدید، عبدالله ابول‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان ضمن ارائه گزارش جامعی درباره عملکرد این شرکت درباره مدیریت بحران سیل در استان خوزستان گفت: شرکت گاز خوزستان با تشکیل ستاد مدیریت بحران در چهار محور نسبت به اقدام‌های پیشگیرانه، مقابله با بحران سیلاب، تعیین خسارات ناشی از سیلاب و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره با افزایش دبی رودخانه و بالا آمدن سطح آب افزود: بسیاری از تاسیسات زیرساختی و ایستگاه‌های گاز این شرکت تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته است، همچنین اقدامات پدافندی در خصوص جلوگیری از بروز سیلاب به ایستگاه‌های گاز مانند احداث سیل‌بند، نصب نشانگر روی خطوط لوله‌های گاز و راه‌اندازی دیسپچینگ برای رصد وضع ایستگاه‌ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در خصوص محافظت از دستگاه‌ها تصریح کرد: با به‌کارگیری ماشین‌آلات سنگین نسبت به مقاوم‌سازی سیل‌بندهای احداث شده برای جلوگیری از ورود سیلاب به ایستگاه‌ها و تاسیسات گاز اقدام‌های موثری انجام شده است.

ابول‌پور درباره امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: شرکت گاز استان خوزستان با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری و جمعیت هلال احمر استان، تاکنون اقلام قابل توجهی بسته‌ حمایتی شامل انواع کنسرو، پتو، مواد بهداشتی، گونی و دیگر اقلام مورد نیاز را به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل ارائه داده است.

همه تلاش خود را برای حفظ پایداری گازرسانی به کار می‌گیریم

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در بازدید از ایستگاه تقلیل فشار گاز سویسه با اشاره به اهمیت گازرسانی به شهرها و روستاهای درگیر سیل گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از ایستگاه‌های گاز محافظت کنیم و شاهد قطعی گاز مناطق درگیر سیلاب نباشیم.

ابول‌پور با تاکید بر لزوم احداث سیل‌بند و جلوگیری از نفوذ سیلاب به داخل ایستگاه گاز، از دستگاه‌های اجرایی و شهروندانی که به صورت خودجوش در حال احداث سیل‌بند یا کمک‌رسانی به سیل‌زدگان هستند، درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب خطوط زیرزمینی گاز، یا نشت گاز در اسرع وقت با بخش امداد شرکت گاز استان خوزستان (شماره ۱۹۴) تماس بگیرند.

کد خبر 288477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =